پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.



داشتن يک زندگي خوب به سبک جديد
نوشته شده در چهار شنبه 30 بهمن 1393
بازدید : 667
نویسنده : حسن عباسی

داشتن يک زندگي خوب به سبک جديد

 

 

 

خانواده اولين و مهم ترين پايه گذار شخصيتي و معيارهاي فکري فرزندان است و نقش حياتي در تعيين سرنوشت، سبک و خط مشي زندگي آينده آنان دارد. بنابراين خيلي طبيعي است که شما بعد از ازدواج ناخودآگاه روشي را با همسرتان پيش بگيريد که والدينتان در ارتباط با يکديگر داشتند.يادگيري روابط متقابل در يک خانواده خيلي نامحسوس اتفاق مي افتد. شما الگوهايي را فرامي گيريد که در ذهنتان به عنوان الگوهاي ثابت خانوادگي به حساب مي آيند. در مقابل اگر فردي به دور از خانواده و فرضا در يک پرورشگاه بزرگ شده باشد،

 

هيچ الگويي از خانواده ندارد و ممکن است به همين دليل شيوه ارتباط برقرار کردنش با همسر، بيشتر شبيه همزيستي هاي پرورشگاه باشد تا تعامل هاي در هم تنيده خانواده. هر الگويي نواقصي دارد و مهم تر از آن، شما دو نفر بايد سعي کنيد الگويي بسازيد که با روحيات و شخصيت و شرايط هر دو نفرتان سازگاري داشته باشد.

 

اگر همسر شما در خانواده اي مردسالار بزرگ شده و شما در خانواده اي منطق سالار، بايد سعي کنيد ميانه اي بين اين دو الگو را پيشه کنيد. در واقع يکي از اولين قوانين زندگي مشترک، داشتن استقلال است؛ يعني وقتي دختر و پسري در جريان خواستگاري با شناخت نسبي يکديگر را انتخاب مي‌کنند به طور طبيعي بر اساس نقاط مشترکي که بينشان وجود دارد به هم علاقه‌مند مي‌شوند و تصميم مي‌گيرند زندگي مشترک را با يکديگر آغاز کنند. زندگي اي سواي زندگي خانوادگي که تا به حال داشته اند.

 

  بعد از شروع زندگي بتدريج شناخت زن و شوهر از يکديگر عميق‌تر مي‌شود و با توجه به اينکه شرايط محيطي و تربيتي متفاوتي داشته‌اند، طبيعتا ساختارهاي متفاوت در خصوصيات اخلاقي، آداب، عادت‌ها و سبک زندگي خواهند داشت و لازم است که پس از آن با يک تعامل مثبت در زمينه حل تدريجي اين اختلاف‌ها در طول زندگي به تفاهم برسند و زندگي مستقل خويش را متفاوت با آنچه در گذشته داشته‌اند، شکل دهند.
به زبان ساده‌تر قرار نيست زن و شوهرهاي جوان، زندگي جديد را مطابق شيوه والدينشان و در زمان تجرد خودشان ادامه دهند زندگي مشترک آن‌ها، زندگي سومي است که مانند هيچ کدام از زندگي قبلي نيست و حتي ممکن است در دنيا نمونه ديگري نداشته باشد چون تمام انسان‌ها با يکديگر تفاوت دارند و هر خانواده جديدي با دو رکن زن و شوهر شکل مي‌گيرد و مي‌تواند خانواده بي‌نظيري باشد.بنابراين لازم است هرکدام از زن و شوهر‌ها با شرايط همسرشان و توجه به خواسته‌هاي او مسير زندگي را آغاز کنند و با درک نيازهاي همسرشان تا حد معقول نسبت به آن‌ها تمکين داشته باشند و سعي کنند پاسخگوي نيازهاي همسرشان باشند تا اين عوامل باعث هماهنگي بيشتر آنان شود.

 

در اين بين والدين هم بايد تا حد امکان فرزندانشان را پس از ازدواج به حال خود بگذارند و به آن‌ها اجازه دهند روي پاهاي خودشان بايستند و زندگي مستقلشان را اداره کنند. اما هر از گاهي در تصميم گيري‌هاي مهم و با درخواست فرزندانشان به آن‌ها کمک کنند.تحقيقاتي که در مورد زندگي‌ زناشويي موفق انجام ‌شده نشان مي‌دهد زوج‌هاي موفق، وظايف روانشناختي زير را به خوبي انجام مي‌دهند:

 

جدايي عاطفي از خانواده قبلي، البته نه به معناي غريبه شدن بلکه به معناي ايجاد يک هويت مستقل از والدين، برادر و خواهر. رابطه زناشويي خوب و محافظت از آن در مقابل مداخله‌گرهاي کاري و تعهدات خانوادگي با هم بودن بر اساس سهيم شدن در صميميت و فرديت به طور همزمان با حفظ مرزهاي بين فردي در جهت آزادي هم.پذيرش مشتاقانه نقش والدي و اجازه ورود فرزند به زندگي. مقابله با بحران‌هاي اجتناب ناپذير زندگي به کمک يکديگر.

 

 تحکيم رابطه به هنگام رويارويي با مشکلات. زندگي زناشويي بايستي چون بهشتي امن براي زوج‌ها باشد، جايي که مي‌توانند توانايي‌ها، خشم و تضادهاي خود را بيان کنند. استفاده از شوخي و خنده براي زنده نگه داشتن زندگي و پرهيز از رخوت و تنهايي. تغذيه يکديگر و ايجاد آسايش و توجه به نيازهاي هم و همچنين حمايت و تشويق مداوم. زنده نگهداشتن روابط عاشقانه، ايده‌هاي عاشقانه ذهني حتي زماني که واقعيت تغييراتي را ايجاد کرده است.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



افزایش طول عمر زندگی مشترک
نوشته شده در چهار شنبه 29 بهمن 1393
بازدید : 588
نویسنده : حسن عباسی

 

 رعایت برخی نکات در افزایش طول عمر زندگی مشترک مهم و ضروری است.

افزایش طول عمر زندگی مشترک


 
1 - انعطاف‌پذیری مناسب زوج در رابطه

 یکی از شاخصه‌های هوش اجتماعی است که تطابق فرد با زندگی اجتماعی را بیشتر می‌کند و انعطاف‌ ناپذیری باعث کوتاه شدن عمر زندگی مشترک می‌شود.

 2 - صداقت که باید دوطرفه باشد 

یعنی هر یک از طرفین باید زمینه صداقت را فراهم کند و بعد انتظار رفتار صادقانه از طرف مقابل داشته باشد. صداقت و رفتار صادقانه یک «باید» است اما بی‌صداقتی معمولا ناشی از ترس و گاهی برای حفظ منافع است و در بحث ما، نداشتن صداقت ناشی از ترس است که دردسرساز می‌شود.

خیلی از زوج‌ها یکدیگر را محدود یا تهدید می‌کنند و وقتی همسرشان آن رفتار را دور از چشمشان انجام داد، او را به نداشتن صداقت متهم می‌کنند!!!

3 - جرات مند بودن زوج

مساله بعدی است که بسیار برای زوج‌ها ضرورت دارد؛ آنها باید یاد بگیرند احساسشان را به نحوی سالم مطرح، دیدگاهشان را بیان و نظر مخالف یا موافقشان را به شیوه‌ای صحیح اعلام کنند!!

زندگی مشترک در ابتدا، با تمام سختی‌هایی که برای انتخاب همسر دارد، بسیار آسان است اما اگر از یک زندگی مراقبت نشود، قطعا آسیب خواهد دید!!

این مراقبت باید به صورت دوطرفه باشد؛ هر دو طرف باید مراقب رفتار خودشان و احساس طرف مقابل باشند و بدانند هر دو مسئول حفاظت از زندگی مشترکشان هستند. 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



رمز داشتن یک رابطه عاشقانه ماندگار وسالم چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 22 بهمن 1393
بازدید : 659
نویسنده : حسن عباسی

رمز داشتن یک رابطه عاشقانه ماندگار وسالم چیست؟

 

 بسیاری از ما که هم اکنون رابطه ای را شروع کرده ایم، آرزو داریم رابطه مان برای همیشه مثل امروز عاشقانه و صمیمانه باقی بماند؛ اما واقعیت این است که اغلب آرزوها نقش بر آب می شوند و تمام نقشه هایمان به هم می ریزند.

 

 روزها که از پی هم می گذرد، صمیمیت ها کمتر می شود و به جایی می رسد که دیگر یادمان نمی آید فردی که رو به روی ما نشسته، همان عشق چند سال پیشمان است! اشکال کار کجاست؟ آیا کلیدی برای باز کردن قفل معمای «داشتن روابطی سالم و ماندگار» وجود دارد؟!

 

 رمزهای ماندگاری یک رابطه عاشقانه

 

آیا به همسرتان اعتماد دارید؟
اعتماد، اولین و شاید مهم ترین عامل تعیین کننده موفقیت در یک رابطه و باقی ماندن در آن، در طی زمانی طولانی است. بدون اعتماد، هیچ یک از مواردی که در ادامه بحث به آن ها خواهیم پرداخت، معنا نخواهند داشت. از خودتان بپرسید: «آیا به همسرم اعتماد دارم؟

 

 آیا همسرم، فردی مورد اعتماد است؟ آیا می شود به او تکیه کرد؟»

 

 

 گاهی ما انتظار داریم علاوه بر این که دیگران به ما اعتماد دارند، همسرمان هم به ما اطمینان کامل داشته باشد، اما خود ما به فرد مقابلمان و حتی همسرمان اعتماد نداریم. اعتماد، اتفاقی دوطرفه است! به قلبتان رجوع کنید و دوباره از خودتان بپرسید: «چقدر به همسرم اعتماد دارم؟»

 

  آیا شما و همسرتان با هم صمیمی هستید؟
قبل از هرچیز بهتر است بدانید صمیمیت چهار جنبه دارد:

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



11 نیازی که مردان به زبان نمی اورند!
نوشته شده در شنبه 18 بهمن 1393
بازدید : 599
نویسنده : حسن عباسی

 

چیزهایی وجود دارد که مردها از شما می خواهند اما هیچ گاه در مورد آنها به شما چیزی نمی گویند. درک این موضوع که چرا نیازهای خود را به زبان نمی آورند می سخت به نظر می رسد،

 

  11 نیازی که مردان

 

 در صورتی که اگر در مورد آنها حرف بزنند هم برای شما و هم برای خودشان همه چیز خیلی ساده تر خواهد بود. یکی از دلایلی که آنها در مورد این مسائل حرف نمی زنند این است که فکر می کنند نیازی به گفتن آنها نیست و ما خودمان باید این چیزها را بدانیم. خوب، حالا ببینیم این خواسته ها چه چیزهایی هستند.

 

 1. احترام

 

یکی از مهمترین چیزهایی که آقایان در زندگی از خانم ها انتظار دارند احترام است.اگر شک دارید از همسرتان بپرسید و خواهید دید که چه جوابی به شما خواهد داد.

 

 این خواسته، با وجود اینکه شاید مهمترین خواسته یک مرد از زن زندگی اش باشد، از آن چیزهایی است که هیچ وقت در مورد آن حرفی به شما زده نمی شود. حالا این احترام چه چیزهایی را در بر می گیرد؟

 

 خیلی ساده است، احترام به افکار، عقاید، رفتار و احساسات آنها. این که فکر کنید آنها مهم هستند و این موضوع را در رفتارتان نیز نشان دهید.

 

 2. تحسین

 

چیزی که همراه با احترام باید وجود داشته باشد تحسین است. مردها عاشق تحسین شدن هستند، اما به یک شرط، این تعریف و تمجید باید واقعی باشد. آنها یک رادار مخفی دارند که هرنوع تعریف متملقانه و غیر صمیمی را کشف می کند.

 

 برای همین سعی کنید اگر می خواهید او را مورد تعریف و تمجید قرار دهید در مورد چیزهایی باشد که حقیقت دارند و واقعا در مورد او تحسین می کنید، در این صورت است که او را به روی ابرها خواهید برد.

 

  3. همراهی

 

مردها از همراهی زنی که برایش اهمیت قائل هستند لذت می برند. او دوست دارد


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 640
نویسنده : حسن عباسی

 

وقتی یک رابطه یا ازدواج بر هم می‌خورد هیچ‌وقت آسان نیست. دلیل این بر هم خوردن رابطه هر چه که باشد–و اینکه می‌خواسته‌اید یا نه– اتمام رابطه ممکن است کل زندگیتان را از این رو به آن رو کند و همه جور احساسات دردناک و پریشان‌کننده برایتان به ارمغان آورد.

 

اما برای کنار آمدن با این وضعیت دشوار و ادامه راهتان کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید. حتی می‌توانید از این تجربه درس بگیرید و به فردی قوی‌تر و هوشیارتر تبدیل شوید.

 

 طلاق

التیام یافتن بعد از بر هم خوردن رابطه یا طلاق

چرا حتی بااینکه رابطه‌تان دیگر آنقدرها خوب نیست، بر هم خوردن رابطه اینقدر دردناک است؟ طلاق و جدایی به این دلیل دردناک می باشد که نشانگر فقدان است و نه فقط از رابطه بلکه از آرزوها و تعهدات مشترک.

روابط عاشقانه با هیجانی وصف‌ناپذیر و امید به آینده شروع می‌شوند. وقتی چنین روابطی بر هم می‌خورند، دچار ناامیدی، استرس و فقدان شدید می‌شویم.

طلاق و جدایی ما را به ورطه‌ای نامعلوم می‌کشاند. همه چیز بر هم می‌خورد:برنامه زندگی و مسئولیت‌هایتان، خانه‌تان، روابط خانوادگی و دوستی‌هایتان و حتی هویت تان.

می‌کشاند. همه چیز بر هم می‌خورد:  برنامه زندگی و مسئولیت‌هایتان، خانه‌تان، روابط خانوادگی و دوستی‌هایتان و حتی هویت تان.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



نوشته شده در یک شنبه 14 بهمن 1393
بازدید : 713
نویسنده : حسن عباسی

به زوج ها توصیه می کنم از دستش ندین :

  کیفیت هیجانی مهمترین نیاز برای تداوم رابطه است و می تواند رضایت زناشویی را پیش بینی کند. کیفیت هیجانی روابط زن و شوهر یکی از علائم رضایتمندی یا ناراضی بودن از رابطه زن و شوهر است که در جهت بهبود آن می توان فعالیتهای مختلف انجام داد.

 رابطه هیجانی همسران,رضایت زناشویی , ارتباطات زن و شوهر

  در ارتباطات زن و شوهر علاوه بر ارتباطات کلامی و آشکار آنها، کیفیت هیجانی ارتباطات ، زبان بدن، ایماء و اشارات نیز تاثیر بسزایی در جهت دهی روابط شان دارد.

 یعنی همان گونه که نحوه ارتباطات کلامی و گفت و گو های مشخص آنها در ارتباط تاثیر گذار است نوع ارتباط غیر کلامی، نگاه ها و حرکاتشان نیز در کیفیت ارتباط آنها موثر است و به این گونه رفتارها زبان بدن گفته می شود . دقت در این گونه حرکات در ارتباط زن و شوهر به زیبایی رابطه آن منتهی می شود.

صمیمیت و عطوفت در رفتار و نگاه زن و شوهر مشخص کننده کیفیت رابطه است. با هم بودن و وقت گذاشتن عامل دیگری برای پیوندهای عاطفی قوی آنهاست. به عنوان مثال " ما روزی نیم ساعت با یکدیگر صحبت می کنیم و درمورد خواسته ها و علائق خود با داشتن دیدگاه مثبت از وجود یکدیگر لذت بیشتری می بریم".

همراه با رفتارهای مشخص و واضح ، نوع نگاه و صدا نیز می تواند رابطه آنها را شیرین تر کند به عنوان مثال نگاه های محبت آمیز و صدای دلنشین، کیفیت این رابطه خوب را دو چندان می کند.لذا رابطه هیجانی زن و شوهر دارای نشانه های منفی و ناخوشایند یا مثبت و خوشایند است که در رضایت مندی و شادابی و یا عدم رضایت مندی و دل آزردگی آنها از زندگی شان تاثیرگذار است.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



دو قدم برای داشتن یک زندگی عاشقانه
نوشته شده در پنج شنبه 12 بهمن 1393
بازدید : 655
نویسنده : حسن عباسی

 

 زندگی عاشقانه

 

1 - ابتدا خود را بشناسید و شدت نیازهای مختلف را در خود تعیین کنید

 

با خود فکر کنید کدام نیاز در شما قوی تر است و کدام نیاز از شدت کمتری برخوردار است. ممکن است نیاز شما به استقلال در اولویت باشد. در کسی دیگر نیاز به پیشرفت، نیاز به تفریح یا نیاز به ارتباطات اجتماعی اولویت داشته باشد و کسی دیگر خواهان همراهی همیشگی و حمایت شدن باشد.

 

این نیازها را بشناسید و به آنها اشراف داشته باشید. پاسخ دادن به این نیازها مسیر زندگی شما را مشخص می کند و همه تلاش های جزئی و کلی زندگی شما را در مسیر خود هدایت می کند.

 

2 - قدم دوم شناخت نیازهای همسر آینده تان است

 

باید با کمک خودش به شدت نیازهایش پی ببرید. نیازهای همسر آینده شما چیست؟ آیا با نیازهای شما همسو است؟ آیا اولویت بندی هایتان یکسان یا مشابه است؟ خوشبختی وقتی حاصل می شود که شما هم نیازهای همسو داشته باشید و هم اولویت های نزدیک به هم.
 
چه ازدواجی موفق تر است؟

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



چگونه می توان ازدواج شادی داشت؟
نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1393
بازدید : 593
نویسنده : حسن عباسی

 

چگونه می توان ازدواج شادی داشت,خیلی‌ها تصوری دور از واقعیت از ازدواج دارند و فکر می‌کنند بعد از ازدواج وارد قصری رویایی می‌شوند،

 چگونه می توان ازدواج شادی داشت؟

در صورتی‌که قبل از ازدواج باید بدانند با ازدواج مسئولیت یک زندگی را به‌عنوان «زن زندگی مشترک» یا «مرد زندگی مشترک» به عهده می‌گیرند و مسئولیت‌هایشان بیشتر می‌شود.

 بنابراین بهتر است چشم‌بسته و بدون آگاهی وارد زندگی مشترک نشوند تا خود آمادگی لازم را برای اتفاق‌های پیش‌بینی نشده زندگی داشته باشد.

 برای آمادگی قبل از ازدواج لازم است فرد هدفش را از زندگی مشترک مشخص کند و به این ترتیب است که می‌تواند زندگی مشترک آرام‌تری داشته باشد. بدیهی است وقتی فرد در کنار همسرش آرامش داشته باشد، می‌تواند زندگی شادی را هم تجربه کند.

 همین که افراد در درجه اول نسبت به خودشان و خواسته‌هایشان آگاهی داشته باشند و در درجه بعد بتوانند شناخت خوبی نسبت به طرف مقابل پیدا کنند و با کمک هم خواسته‌هایشان را برآورده کنند، زندگی مشترک شادی را تجربه خواهند کرد.

 هر قدر شما خود آگاهی بیشتر و دانش کافی از ازدواج و خواسته‌هایتان داشته باشید، احتمال گزینش همسر مناسب و عملی شدن خواسته‌ها در زندگی مشترک بیشتر شده و آرامش و نشاط بیشتری را کنار همسرتان تجربه خواهید کرد.

 چطور خودمان را بشناسیم؟
منظور از خودآگاهی این است که افراد بتوانند شناخت درستی از خود داشته باشند یا با کمک افراد پخته و باتجربه که در مواقع حساس زندگی خود تصمیم‌های درستی می‌گیرند، به این شناخت برسند و تصمیم درستی بگیرند.

 

:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



به فکر چاره برای همسران متوهم باشید!
نوشته شده در پنج شنبه 11 بهمن 1393
بازدید : 631
نویسنده : حسن عباسی

 

برخی همسران در مورد همسرانشان دچار شک و تردید و توهم خیانت هستند و همیشه احساس می کنند در معرض خیانت همسرشان قرار دارند و احساس ترس و تهدید می کنند

  همسران متوهم

متخصص اعصاب و روان هشدار داد: تجسس و کنجکاوی های همسران نسبت به یکدیگر موجب ایجاد نگرانی های دائمی،اضطراب و به تدریج منجر به خشم و نفرت خواهد شد.

دکتر فربد فدائی  تأکید کرد: در مورد تجسس همسران در احوال یکدیگر، تمایل به این که فرد از همه مسائل اطرافیان سر در آورد و این احساس که شاید دیگران موضوعاتی را از وی پنهان می کنند یا دروغ می گویند و به وی خیانت می ورزند گفتنی بسیار است.

عامل اول/ فرافکنی
وی ادامه داد: مهم تر از همه آن که وقتی افراد عادی درباره دیگری صحبت می کنند، عمومأ بیش از آن که درباره فرد دیگر اطلاعاتی به دست دهند در مورد خود به صورت نا دانسته اطلاعاتی در اختیار دیگری می گذارند و این همان وضعیتی است که در علوم رفتاری “فرافکنی” نامیده می شود.

مدیرگروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: یعنی فرد دیدگاه ها، خواسته ها و یا ترس هایی را که خودش دارد و برای خود و دیگری ناپسندیدنی و نامطلوب را به صورت ناخودآگاه به دیگری نسبت می دهد.
وی همچنین افزود: حال به دنبال آن فردی که تمایل به خیانت به همسرش را دارد با فرافکنی احساس می کند iهمسرش هم قصد خیانت به او را دارد.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



عشق مقدمه ای ضروری برای ازدواج است
نوشته شده در پنج شنبه 10 بهمن 1393
بازدید : 625
نویسنده : حسن عباسی

 

هرچند داشتن علاقه به تنهایی ضامن خوشبختی نیست  و برای داشتن زندگی مشترک باید معیارهای زیادی مانند هم کفو بودن در زمینه های اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و ... بین دختر و پسر و خانواده هایشان وجود داشته باشد چراکه در غیر این صورت، عشق در سایه اختلافات اساسی هر روز کمرنگ تر خواهد شد و زندگی مشترک به سرانجامی غیر از شکست نخواهد رسید،

 

اما علاقه بین زن و شوهر هم یکی از عوامل مهم برای تحمل سختی ها و درک احساس خوشبختی در زندگی مشترک است.

 

 

 

عشق

 

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



اشتباهاتی که باعث تیره شدن روابط زناشویی میشود
نوشته شده در پنج شنبه 9 بهمن 1393
بازدید : 586
نویسنده : حسن عباسی

 

 در این مطلب به اشتباه‌هایی که ممکن است روابط زناشویی‌تان را تیره و تار کند می پردازیم.

  تیره شدن روابط زناشویی 

خطای شماره 1 :ذهن‌خوانی

به ذهن‌تان نمک بپاشید!

نه‌تنها هنری نیست که خودمان را در ذهن دیگران بدانیم و از رفتار یا گفتارشان به اعماق ذهن‌شان پی ببریم که خیلی هم خطرناک است اگر اجازه دهیم در ذهن‌مان چنین خطایی شکل بگیرد. در مسائل زناشویی البته چون آدم‌ها سخت‌تر از هر موضوع دیگری مسائل‌شان را به زبان می‌آورند، احتمال بروز این خطا بیشتر هم می‌شود. 

مثال : کامران متوجه می‌شود همسرش لیلا امشب مثل شب‌های دیگر نیست. انگار چیزی ذهنش را مشغول کرده. اشتیاق همیشه را از خودش نشان نمی‌دهد و تمرکز ندارد. فکر می‌کند رابطه امشب‌شان بیشتر از سر عادت است و نه یک رابطه پرشور و احساس.

ذهنش شروع می‌کند به جست‌وجو. چه چیزی ممکن است باعث این حواس‌پرتی او شده باشد؟ یادش می‌آید آنها دیشب به ‌مهمانی عروسی دوستش رفته بودند. بلافاصله نتیجه می‌گیرد لیلا حتما با دیدن شوهر پولدار دوستش، زندگی آنها را با زندگی خودشان مقایسه کرده و ذهنش خراب شده. پیش خودش می‌گوید دیگر نباید اجازه بدهد لیلا با آن دوستش ارتباط داشته باشد و بعد متاسف می‌شود که چقدر لیلا زود تحت تاثیر دیگران قرار می‌گیرد!

به همسرتان برچسب نزنید!

:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



لیاقتش را داشته ام؟!
نوشته شده در پنج شنبه 2 بهمن 1393
بازدید : 786
نویسنده : حسن عباسی

اگر خدا بهت فرمود که:
" لیاقت شهـــــــــــادت را نـــــداری
...!"

 بگــــــــــــــــــــو :
 مگر آنچه را که تا بحال به من داده ای لیاقتش را داشته ام!؟
کدام نعمت تو را من لیاقت داشتـــــــه ام که این یکی را داشتـــــه باشم؟!
مگر تو تا بحال در بذل نعمت هایت به لیاقت من نگاه می کردی؟!
ای دهنــــــــــده یِ نعمتهایِ بی منت...

لذت شهادت از نگاه آیت الله بهجت:
آنهايي که شهيد شدند، آنهايي که شهيد داده اند، در راه خدا رفته اند و در راه خدا بوده اند...
و خــــــــدا مي داند چه تاجي به ســــــــر اينها- بالفعل- گذاشتـــــــــه شده...
 ولو بعضي ها نمي بينند مگر بعد از اينکه از اين نشأت بروند....
اللهم ارزقنـــــــــــا توفیق الشهادت...


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , ,



هستیم،بر آن عهد که بستیم.(22بهمن)
نوشته شده در دو شنبه 21 بهمن 1393
بازدید : 412
نویسنده : حسن عباسی

مردم ايران فردا مصمم‌تر از هميشه و پرشورتر از گذشته با حضور پرشكوه و ميليوني خود در خيابان‌هايي كه برگ برگ دفتر انقلاب در آن ورق خورد يادآور حماسه بهمن 57 خواهندبود و بارديگر انقلابي بودن و انقلابي ماندن را با تمامي وجود فرياد مي‌زنند و برگ زرين ديگري برحضور خود در دفاع از ارزشهاي انقلاب مي‌افزايند.

روز  22 بهمن به يادماندني‌ترين روز از تقويم تاريخ ملت ايران، روز به بارنشستن خون هزاران شهيد از فرزندان اين مرز و بوم است كه در اين روز تمامي ايران، زن و مرد و پير و جوان شكوه وحدت و اعتماد به نفس ملي را به جهانيان نشان مي‌دهند .

در آستانه اين روز فرخنده دستگاه قضايي نيز همگام با ساير نهادها، گروهها، احزاب و سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي و اقشار مختلف مردم خود را براي حضور و حماسه باشكوه‌تر راهپيمايي عظيم امسال آماده مي كنند، تا بارديگر عظمت و سربلندي و اقتدار ايران در دفاع از ارزشها و دستاوردهاي گرانبهاي انقلاب و پاسداري از آنها به نمايش گذارند.



یوم الله 22بهمن
نوشته شده در چهار شنبه 20 بهمن 1393
بازدید : 435
نویسنده : حسن عباسی



انقلاب ما انفجار نور بود!!!
نوشته شده در چهار شنبه 16 بهمن 1393
بازدید : 489
نویسنده : حسن عباسی
 

 

  • 22 بهمن باید سرمشق ما باشد در طول زندگی و برای نسلهای آینده که همه آنها 22 بهمن را که غلبه ی ایمان بر کفر و الله بر طاغوت و اسلام بر کفر بود، باید حفظ کنند و بزرگ بشمارند. بزرگ بشمارند روزی را که خدای تبارک و تعالی بر ملت ما منت گذاشت و این ملت را یکپارچه کرد و ملت ما را غلبه داد. امام خمینی(ره) 22 بهمن بهمن در طول زندگي و براي نسلهاي آينده بايد سرمشق همه قرارگيرد . امام خميني(ره)
  • فجر انقلاب ، دميدن خورشيد استقلال و آزادي است . امام خميني(ره)
  • نهضت ايران ، نهضتي بود كه خداي تبارك و تعالي در آن نقش داشت . امام خميني(ره)
  • اين نعمت بزرگ الهي ( انقلاب اسلامي ) را ارزان از دست ندهيد . امام خميني(ره)
  • هرچه انقلاب اسلامي دارد از بركت مجاهدت شهدا و ايثارگران است . امام خميني(ره)
  • ولايت فقيه براي شما يك هديه الهي است . امام خميني(ره)
  • اين انقلاب با تائيدات غيبي الهي پيروز گرديد . امام خميني(ره)
  • انقلاب ما متكي به معنويات و خداست . امام خميني(ره)
  • رمز پيروزي شما ايمان و وحدت كلمه بود . امام خميني(ره)
  • خون شهيدان ، انقلاب و اسلام را بيمه كرده است . امام خميني(ره)
  • انقلاب اصيل ماجلوه اي از نهضت پر عظمت حضرت رسول ا... (ص ) است . امام خميني(ره)
  • اين اعجاز بزرگ قرن و اين پيروزي بي نظير و اين جمهوري اسلامي محتاج به حفظ و نگهداري است. امام خميني(ره)

روزشمار وقایع انقلاب اسلامی در یک نگاه

1 بهمن 1343 (پنج شنبه):  اعلام انقلابی حسنعلی منصور
21 فروردین 1344 (شنبه): حمله به محمدرضا پهلوی در كاخ مرمر توسط سرباز شهید رضا شمس‌آبادی
26 خرداد 1344 (چهارشنبه):چهارتن از جانبازان مؤتلفه اسلامی به دست رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
13 مهر 1344 (سه شنبه):  تغییر محل تبعید امام خمینی به نجف اشرف...