پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.



بازدید : 696
نویسنده : حسن عباسی

قدردانی از شوهر

 

شوهرتان را تشویق کنید و وقتی برای رسیدن به هدف خاصی تلاش می کند، مشوق او باشید. بارها و بارها به او بگویید که به او کاملا ایمان دارید. اگر می توانید هر روز از همسرتان به خاطر تلاشی که برای موفقیت و آسایش در زندگی مشترک تان کرده است، قدردانی کنید.

 

با رعایت این نکات قلب شوهرتان را  در دستتان بگیرید !

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 731
نویسنده : حسن عباسی

 نداشتن ثروت را ملاک خوشبختی یک زندگی مشترک قرار نمی دهند. هرچند که تفاوت های فردی و شیوه زندگی هرکس بر چگونگی روابط خانوادگی او تاثیر دارد، اما بعضی از مهارت های ارتباطی هستند که می توانند تاثیر مثبتی روی رابطه خانوادگی بگذارند.برای یافتن  کلید زندگی مشترک موفق و ویژگی های زوج های موفق با مسیر بهشتی همراه شوید:

 

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , زندگی مشترک , ,



●‌ناسازگاری در زندگی زناشویی
نوشته شده در چهار شنبه 12 شهريور 1393
بازدید : 601
نویسنده : حسن عباسی

اختلاف و ناسازگاری در زندگی زناشویی

 

       ●‌ناسازگاری در زندگی زناشویی


با اتخاذ روش های ساده می توان از بروز بسیاری اختلافات جلوگیری کرد.متأسفانه هنوز در جامعه ما ازدواج های تحمیلی، شرایط سنی نامتناسب و ازدواج مجدد دیده می شود و هنوز بسیاری از جوانان تنها با دل خود پا پیش می گذارند و وارد زندگی زناشویی می شوند.

آنچه در اینجا به آن می پردازیم، آیین همسریابی نیست، بلکه قصد داریم با بیان دلایل اصلی بروز اختلاف میان همسران و روش هایی ساده برای احتراز از آنها، قدمی در راه بهبود بخشیدن به روابط داخلی خانواده برداریم...

 

 

 اختلاف و ناسازگاری در زندگی زناشویی

 
 


روانشناسی خشونت

در حالی که امروزه بیشتر ازدواج ها با عشق صورت می گیرد و هر دو طرف قصد دارند به یکدیگر و تعهداتشان در مقابل هم احترام بگذارند، اما در طول زمان مسائلی پیش می آید که می تواند به جدایی، یا یک زندگی مشترک بدون احساس، عشق و همراهی منجر شود.

علی رغم کوشش های همسران -بیشتر به خاطر وجود بچه ها - برای نرسیدن به مرحله جدایی، بسیاری از پیوندهای زناشویی به طلاق رسمی و درصد بالایی از مابقی نیز به طلاق عاطفی منتهی می شود.

ازدواج یک مبارزه است که امکان بروز پیش آمدهای منفی در آن بسیار است، یک زوج دانا باید بتوانند آنها را بشناسند، پیش بینی کنند و به آنها رسیدگی نمایند.


خشم می تواند به شکل هایی چون ضعف، بی ارادگی و تسلیم نیز بروز کند. ترک کردن احساسات و زندگی مانند یک مرده متحرک نیز برای یک رابطه همانقدر خطرناک خواهد بود و در یک کلام، رابطه را خواهد کشت.


● اما عوامل مشکل آفرین چه هستند؟

اختلاف و ناسازگاری در زندگی زناشویی


به بخشی از این مسائل توجه کنید:


▪ اعتماد به نفس اندک و احترام نگذاشتن به خود می تواند رابطه ای را پایه گذاری کند که در آن، این شخص مدام در حال تعریف و تمجید از طرف مقابل خود است. چنین شرایطی بالاخره او را خسته خواهد کرد و فرد با شنیدن کوچکترین تعریف و تمجیدی، به کسی غیر از همسر خود متمایل خواهد شد.


▪ داشتن تعریفی خشک و انعطاف ناپذیر از نقش همسران در زندگی به طوری که هیچ فضایی برای آزادی عمل، تغییر و تحول و رشد شخصیت افراد باقی نمی گذارد. هنگامی که یکی از طرفین اجباراً نقشی را بپذیرد که با خود او متفاوت است، صمیمیت و تبادل نظر بین زوجین کاهش می یابد.

مثلاً خانمی که مدرک فوق لیسانس دارد، مجبور به خانه داری شده و می خواهد پس از این که فرزندانش به سن مدرسه رسیدند، وارد بازار کار شود، یکی از موارد متعددی است که شخص در جای نادرست قرار گرفته و ناخشنود است.


▪ کوشش برای رسیدن به کمالی که با تعاریف فرد مقابل جور دربیاید و به عبارتی تبدیل شدن به کمال مطلوبی که از خود واقعی شخص فرسنگ ها فاصله دارد. اگر گفتگو و ارتباط فاقد صداقت بوده، و دو طرف راحت و باز و با حفظ احترام متقابل با یکدیگر برخورد نکنند و توقعات نامعقول را وارد بحث کنند، مشکل همچنان باقی خواهد ماند.

و اگر مسئله اصلی این باشد که یک نفر به چیزی تبدیل شود که نیست، اصولاً مشکل حل نخواهد شد و بحث به جایی نخواهد رسید.


▪ یک تأثیر منفی بچه دار شدن می تواند این باشد که شوهر، از شخص شماره یک همسر خود، به شخص شماره دو تنزل می کند. در همین زمان است که زن احساس می کند شوهرش به او بی توجهی می کند و زحماتش را در امر نگهداری از فرزند نادیده می گیرد.

 

 اختلاف و ناسازگاری در زندگی زناشویی

 

هر قدر که این حس متقابل کم ارزشی در زوج قوت بگیرد، فرزندان به نظر آنها بیشتر تحمیلی می آیند و روابط خانواده به طور فزاینده ای سست می شود.


تعریف سنتی نقش زن، این است که از یک وابستگی به وابستگی بعدی منتقل می شود و این می تواند برای مردی که ذاتاً ضعیف است و نمی تواند بار سنگین زندگی را به دوش بکشد، ناگوار باشد. بسیاری از زنان با پیشینه سنتی، خود را در سایه مردان شناخته اند، اول پدر، بعد نامزد، شوهر و بالاخره پسر.

این زنان بیشتر به ظاهر خود می پردازند، مدام در باره ضعف و ناتوانی خود صحبت می کنند و ممکن است دچار حسادت شدید هم باشند. این مورد اخیر می تواند یک عامل مزاحم و دائمی باشد که حتی در زمانی که شوهر وفادار و صادق است نیز، حضور دارد.


▪ در جوامع امروز ممکن است نقش های سنتی زن و مرد معکوس شود و این زن باشد که شغلی مهم و پردرآمد داشته و مرد تنها برای انجام وظایف زناشویی حضور دارد. زن در چنین شرایطی، ممکن است به سمت مرد دیگری که از نظر شغلی قدرتمندتر از اوست، جلب شود و علاقه خود را به شوهرش از دست بدهد.

ازدواج با کسی که او را نه برای آنچه هست، بلکه برای آنچه می خواهیم از او بسازیم، می خواهیم، کاری بسیار خطرناک است. تغییر دادن، اصلاح کردن و مانند آنها، از جمله رفتارهایی است که موجب دلسردی شده و نشانه عدم رضایت از شریک زندگی است.


▪ نداشتن ارتباط کلامی و تبادل نظر صحیح قبل و بعد از ازدواج. بیشتر افراد گفتگو درباره مسائل ظریف حیاتی درباره مذهب، بچه دار شدن، تحصیلات فرزندان، نیازهای جنسی و عوامل ناسازگار دیگر را جدی نمی‌گیرند و از انجام آن طفره می روند. آنها به غلط تصور می کنند که عشق بر تمام این مشکلات پیروز می‌شود و هر اختلافی را حل می کند.


جا به جایی ناسازگاری های زناشویی به این ترتیب که اختلافات، خواسته ها و اهداف متفاوت زوج، در شخص سومی که معمولاً فرزند ارشد آنهاست، متجلی می شود. این فرزند هیچ راه فراری ندارد و در یک موقعیت نامعقول گرفتار شده است.

یکی از این موارد متهم کردن فرزند به صفات ناپسند یکی از والدین است «تو مثل پدرت تنبلی»، «تو هم مثل مادرت منطق سرت نمی شود» و ... این فهرست می تواند تا مدت ها ادامه پیدا کند.

متأسفانه این روش در حالی که موجب رضایت زن و شوهر می شود، فرزند بخت برگشته را با انبوهی از انواع صفات ناگوار و اغلب نادرست، بمباران می کند.


▪ خشم نا بجا موجب می شود که مدام اشخاص مورد علاقه خود را برنجانیم. ابراز نادرست خشم ناشی از مشکلات شخصی در محل کار یا عدم رضایت از نقش خود در خانواده در اکثر موارد، شخص بی گناهی را آماج تیرهای خشم ما قرار می دهد.

 

 اختلاف و ناسازگاری در زندگی زناشویی

 

البته افراد اندکی وجود دارند که بر روی واقعیت تمرکز می کنند و دیگران را مقصر نمی دانند، اما بیشتر ما، در این دسته جا نداریم.


▪ گاهی همسران برای حفظ رابطه ای که به نظر مطلوب می رسد، از موارد مهمی چون جنبه های شخصیتی، زمینه خانوادگی، مذهبی، نژادی، تحصیلی و...سرسری می گذرند در حالی که چنین مواردی می توانند در رابطه نقش بنیادینی داشته باشند.

همچنین، رفتارهایی که در گذشته با وجود عجیب بودن، برایمان جذاب بود، جذابیت خود را از دست می دهند و کاملا زجر آور می شوند.


▪ شیوه های متفاوت برخورد با مسائل، به خصوص در حالی که هر دو طرف از اعتماد به نفس اندکی برخوردار باشند، می تواند به حالتی تبدیل شود که دو طرف مدام یکدیگر را مقصر دانسته و نسبت به هم بی اعتماد شده و احترام خود را از دست می دهند.


▪ مردان تمایل دارند که در گفتگوهای خود از دلیل و منطق و بازگو کردن کلمات قصار خردمندانه استفاده کنند، در حالی که زنان در سطح احساسات گرایانه تری به گفتگوی خود شکل می دهند.

یک مشکل رایج بین همسران، حرف زدن بدون شنیدن است. اگر هنگام گفتگو، نکته ای ناشنیده باقی بماند، صداها اوج می گیرد، خشم بر هر دو طرف مسلط می شود و گفتگو به بن بست می رسد.


▪ افراد با کسب عادات و روش های توهین آمیز و تهاجمی و به کار بردن مکرر آن، ضررهای جبران ناپذیری به زندگی زناشویی خود وارد می کنند. ممکن است طرف مقابل چنین افرادی مدتی با بردباری و مدارا رفتار کند تا همسر خود را حفظ کند، اما این حالت به تدریج از بین می رود.


▪ کوشش در راه تغییر افراد تا حدی که خارج از تحمل آنان باشد. گوشه و کنایه زدن مداوم در باره وزن، بی اطلاعی از موضوعی خاص، رمانتیک نبودن، بی علاقگی به ورزش و ... از جمله مواردی هستند که در این دسته می گنجد.

ازدواج با کسی که او را نه برای آنچه هست، بلکه برای آنچه می خواهیم از او بسازیم، می خواهیم، کاری بسیار خطرناک است. تغییر دادن، اصلاح کردن و مانند آنها، از جمله رفتارهایی است که موجب دلسردی می شود و نشانه عدم رضایت از شریک زندگی است.


● به وجود آمدن خشم
عوامل متعدد بالا می توانند موجب بحث های طولانی، سخنرانی های یک طرفه، عدم درک متقابل، برداشت های نادرست و فقدان کامل محبت شود. این مشکلات می تواند زن و شوهر و فرزندان آنان را به طور زیان باری تحت تأثیر قرار می دهد به طوری که اثر آن تا نسل ها ادامه خواهد یافت.
خشم، به طور غیر مستقیم به وجود یک ایراد کلی در زندگی زناشویی یا خارج از آن دلالت می کند، اما متمرکز کردن آن بر روی شریک زندگی به این معنا است که یک اشکال اساسی در این رابطه وجود دارد.

بیشتر اوقات عصبانیت نتیجه فرعی ِ داشتن حس نادیده گرفته شدن، تنها ماندن، خوار شدن، غیر منصفانه قضاوت شدن، مورد خیانت قرار گرفتن یا از نظر احساسی ترک شدن است.

 

 اختلاف و ناسازگاری در زندگی زناشویی

 


خشم نشانه ای از چنین فشارهایی است و تا حد امکان باید آن را با خونسردی و منطق پاسخ داد. ممکن است تمام این احساسات در نتیجه مشکلی حرفه ای(مانند بیکار شدن) پیش آمده باشد و حل آن، شعله‌های خشم را از همسر بی گناه دور نگه خواهد داشت.خشم می تواند به اشکال دیگری چون ضعف، بی ارادگی و تسلیم نیز بروز کند.

ترک کردن احساسات و زندگی مانند یک مرده متحرک نیز برای یک رابطه همانقدر خطرناک خواهد بود و در یک کلام، رابطه را خواهد کشت.


● چه می توان کرد؟
شناخت و درک چگونگی تخریب یک رابطه بسیار مهم است. یافتن مشکلی که موجب بروز خشم شده نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. همسران باید مهارت های ارتباطی خود را افزایش دهند، عصبانیت طرف مقابل خود را درک کنند و زنجیر طولانی درگیری ها را پاره کنند. بالا بردن صدا بلافاصله موجب برانگیخته شدن اقدامات دفاعی بدن در برابر حمله های روحی و جسمی می شود و سد محکمی در توانایی برقراری ارتباط منطقی به وجود می آورد.


یک نفر یا هر دو طرف باید بر موقعیت غلبه کند و مسئولیت کار اشتباه خود را بپذیرد و با صداقت خود، اعتماد و صمیمیت طرف مقابل را جلب کند. اگر یک نفر بتواند جوابگوی مشکل شود و مسئولیت رفتارهای مخرب یا نادرست خود را بپذیرد، موجب می شود که طرف مقابل نیز همین رفتار را داشته باشد.


گاهی حضور یک واسطه بی طرف می تواند دو طرف را متوجه چرخه نابودگر خشمی کند که موجب ناتوانی در ارتباط برقرار کردن آنها شده است. این شخص می تواند اعتماد و صمیمیت را بین زوج برقرار کند. علاوه بر این، این واسطه می تواند محیطی آرام ایجاد کند که در آن مسائل بهتر عنوان شوند و توافق و تفاهم، بدون بروز عصبانیت، حاصل شود.

در نهایت باید گفت که اگر گفتگو و ارتباط فاقد صداقت باشد، و دو طرف راحت و باز و با حفظ احترام متقابل با یکدیگر برخورد نکنند و توقعات نامعقول را وارد بحث کنند، مشکل همچنان باقی خواهد ماند. و اگر مسئله اصلی این باشد که یک نفر به چیزی تبدیل شود که نیست، اصولاً مشکل حل نخواهد شد و بحث به جایی نخواهد رسید.


 
روانشناسی خشونت - ویستا




نوشته شده در یک شنبه 15 شهريور 1393
بازدید : 878
نویسنده : حسن عباسی

با انجام اين تست مي‌توانيد به برونگرا يا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پي ببريد.شما خودتان جزو كدام گروه هستيد؟ از آن برونگراهاي دوآتيشه كه اصلا و ابدا با تنهايي كنار نمي‌آيند يا از آن درونگراهايي كه فقط در گوشه عزلت خودشان خوش هستند؟ يا شايد هم ميانه‌رو باشيد. اما به‌طور معمول اكثر انسان‌ها به سمت يكي از اين 2 قطب تمايل بيشتري دارند.


ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

این مطلب را هنگامی که با همسرتان هستید مطالعه بفرمایید...



:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



ازدواج درونگراها و برونگراها؟!
نوشته شده در یک شنبه 15 شهريور 1393
بازدید : 1035
نویسنده : حسن عباسی

وقتی یک درونگرا با یک برونگرا ازدواج می کند: تفاوت های شخصیتی میان همسران ممکن است مشکلاتی در رابطه آنها ایجاد کند، از جمله تفاوت از لحاظ درونگرایی و برونگرایی، برای مثال ممکن است انسانی که روابط اجتماعی پرهیاهو و پرشوری دارد، همسری را انتخاب کند که خواهان زندگی آرام تر و بی سروصداتری است...

 

 

 

 

 

 

 

ازدواج این دو که از این لحاظ هیچ وجه تشابهی با هم ندارند، بی مشکل نیست. همه ما ویژگی های شخصیتی ای داریم که به راحتی تغییر نمی کند و متاسفانه اگر نتوانیم با هم به تعامل برسیم، عرصه بر ما تنگ می شود و تنش های ناخوشایندی را تجربه خواهیم کرد.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



چهار راه بدبختی : علائم شکست در ازدواج
نوشته شده در یک شنبه 14 شهريور 1393
بازدید : 804
نویسنده : حسن عباسی

 

 

ازدواج مقطعی حساس است که اگر با چشمان بسته درباره آن تصمیم بگیرید، ممکن است نه تنها از‌‌ همان ابتدا، بلکه بخصوص در آینده، رنج فراوانی برایتان در پی داشته باشد و مهم‌تر از آن، سرمایه جوانی، سرزندگی، سلامتی و رضایتمندی شما را از چنگتان در آورد.

 

مسیر بهشتی: ازدواجی که در آن کفویت و تناسب وجود نداشته باشد مستقیم‌ترین راه تا بدبختی است.

در اینجا به مهم‌ترین تناسب‌هایی که ممکن است در انتخاب و ازدواج نادیده بگیرید یا به بیان بهتر، ۴ علامتی که از همان ابتدا نشان می‌دهد در ازدواج شکست خواهید خورد، اشاره می‌کنیم. علائم و اختلاف‌هایی که اغلب در حین انتخاب از نگاه شما و خانواده‌تان جا می‌مانند یا ممکن است ساده تلقی شوند:



:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



فرق ازدواجهای موقت با روابط نامشروع!
نوشته شده در جمعه 13 شهريور 1393
بازدید : 783
نویسنده : حسن عباسی
موقت

 


عده ای نظراتی مبنی بر این داشتند که ازدواج موقت با روابط نامشروع تفاوتی ندارد! در این مقاله پاسخ این عزیزان را می‌دهیم.  

 


ازدواج، در عرف و شرع، پیمان زناشویى است و بر اساس آن، براى مرد و زن نسبت به یكدیگر، تعهّداتى اخلاقى و حقوقى پدید مى‏آید كه سرپیچى (از بسیارى) از آن‏ها، عقوبت و كیفر را در پى خواهد داشت. (1)

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



مواقعی که باید به همسرتان بگویید:دوست دارم!
نوشته شده در جمعه 12 شهريور 1393
بازدید : 759
نویسنده : حسن عباسی

عاشق شدن کار آسانی است، اما این که به کسی بگویید دوستش دارید بعضی وقت‌ها خیلی سخت می‌شود. شاید بخواهید اولین بازی که به کسی می‌گویید « دوستت دارم » خیلی خاص باشد، و وقتی برای یک میلیون بار این را به او می‌گویید باز هم همان‌قدر به یادماندنی باشد.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , زندگی مشترک , ,



تاثیر شگفت‌انگیز برهنه خوابیدن بر سلامت همسران!
نوشته شده در سه شنبه 11 شهريور 1393
بازدید : 764
نویسنده : حسن عباسی

برهنه خوابیدن روند پیر شدن را به تأخیر می اندازد...

تاثیر شگفت‌انگیز برهنه خوابیدن بر سلامت همسران!

از نظر روانی برهنه خوابیدن، فرد را سبکبال کرده و فشارهای روحی و روانی او را کاهش می دهد. علاوه بر این تماس، لمس و نوازش بدن، فرد را به خود درونی اش نزدیکتر ساخته و موجب آشتی او ابعاد درونی شخصیتش می شود.

 به نقل از سایت واش- اف ام(wash-fm)، در حالت برهنگی، هیچ گونه فشاری بیرونی  توسط کمربند، کِش، بند یا حتی پارچه لباس بر بدن وارد نمی شود و خون در رگ ها به راحتی و بدون هیچ مشکلی جریان پیدا می کند. همین امر باعث تعدیل حرارت بدن می شود، به نحوی که مدتی بعد از به تخت خواب رفتن گرما از بدن خارج می شود و به بیرون انتقال می یابد، تأثیر چنین تغییری تا حدی است که خود فرد پس از گذشت چند دقیقه احساس راحتی بیشتری می کند.


 در این زمینه با ذکر هشت دلیل مزایای برهنه خوابیدن را نسبت به خوابیدن با لباس مطرح می کنند:
 - وقتی بدون لباس به رختخواب می روید، رابطه بهتری با همسرتان خواهید داشت.
 - صرفه جویی در میزان لباسی که باید هفتگی بشویید.
 - داشتن رابطه جنسی بیشتر. 
 - بهتر ماندن پوست.
 - برهنه خوابیدن از تنبل شدن شما جلوگیری می کند. بعضی ها عادت بدی دارند که تا از کار می آیند بیژامه می پوشند.
 - اعتماد به نفس تان بالا می رود و احساس راحتی بیشتری با تن تان خواهید داشت.
 - در این شرایط خواب بهتری را تجربه می کنید، زیرا نخ و پارچه و لایه اضافی وجود ندارد که برای شما مزاحمتی ایجاد کند.
 - در نهایت برهنه خوابیدن روند پیر شدن را به تأخیر می اندازد


:: موضوعات مرتبط: جوانان , زندگی مشترک , ,



وقتی شما گرم هستید اما همسرتان سرد...!
نوشته شده در سه شنبه 11 شهريور 1393
بازدید : 592
نویسنده : حسن عباسی

به طور معمول، حدود ۱۸ ماه پس از زندگی مشترک، یعنی پس از پشت سر گذاشتن مرحله شیدایی، اختلاف در میل جنسی به تدریج خودش را نشان می دهد.

فواید رابطه زناشویی چیست؟

 

 




بازدید : 708
نویسنده : حسن عباسی

اگر دوست دارید فاکتورهای تاثیرگذار درگیر در ارتباط با زندگی زناشویی‌تان را بدانید. به شما توصیه می‌کنیم که مروری به این بخش و 7 توصیه‌اش بیندازید.

کاهش میل جنسی زنان

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , زندگی مشترک , ,



تفاوت‌های لیلی و مجنون حتما بخوانید:
نوشته شده در سه شنبه 9 شهريور 1393
بازدید : 775
نویسنده : حسن عباسی

 

    بر آنیم تا ، جهت کاهش اختلافات زناشویی ، شما را با تفاوت های موجود درمیان دوجنس آشنا نمائیم...

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , حجاب و عفاف , ,



راه های ایجاد تنوع و افزایش کیفیت رابطه ی جنسی!
نوشته شده در سه شنبه 8 شهريور 1393
بازدید : 1026
نویسنده : حسن عباسی

 

مطالب بسیاری مبنی بر یکنواخت شدن رابطه با همسر مطرح میشود ، گاها ممکن است بعلت برخی اختلالات جنسی ،فردی تنها از یک روش خاص ارضاء شود و همسر خود را نیز وادار سازد تا صرفا از این طریق با یکدیگر رابطه داشته باشند اما در 80 درصد از موارد دلیل یکنواخت شدن انجام حرکاتی تکراری و قابل حدس در رابطه زوجین میباشد....

 

آلت تناسلی,آلت جنسی,اندام تناسلی مردانه


:: موضوعات مرتبط: جوانان , زندگی مشترک , ,



مهارت های ضروری برای همسر داری :
نوشته شده در سه شنبه 7 شهريور 1393
بازدید : 741
نویسنده : حسن عباسی

وقتی زندگی مشترک شروع می‌ شود، زن و مرد هر یک به نوبه ‌ی خود آگاهانه یا ندانسته متعهد می ‌شوند که برای ایجاد و داشتن زندگی مشترک شاد و پرطراوت در کنار هم تلاش کنند. در زندگی مشترک، هر چند خیلی از عوامل بیرونی را نمی ‌توان کنترل‌ کرد.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



همسرداری مدرن !
نوشته شده در سه شنبه 6 شهريور 1393
بازدید : 755
نویسنده : حسن عباسی

همسرداری مدرن

از همسر خود انتظار نداشته باشید که با تمامی طرح ها و ایده ها و افکار شما موافق باشد و آنها را تحسین کند. واقع بین باشید و به او اجازه دهید که نظرش را هر چند که برخلاف میل شما باشد، بیان نمایید.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



هفت رازی که زندگی زناشوییتان را متحول میکند!
نوشته شده در سه شنبه 5 شهريور 1393
بازدید : 715
نویسنده : حسن عباسی

7 رازی که زندگی زناشویی تان را موفق می کند

برای پاسخ به این سوال در یک کلام می‌توان گفت به کارهایی که زوجهای موفق انجام می‌دهند و به رازهایی که انها در روابطشان اعمال می‌کنند توجه کنید. این رازها را در ادامه بخوانید.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 691
نویسنده : حسن عباسی

شاید تعجب کنید، ولی مردها بسیار احساساتی‌تر از زنان هستند؛

مرد بودن یعنی چه؟ آیا مردها باید در تصمیم‌گیری‌های خود مستقل و خودرای باشند یا اینکه از شخص دیگری خط بگیرند؟ آیا باید از احساسات و ناراحتی‌های خود با همسرشان حرف بزنند و درد و دل کنند یا حرفی نزنند که احساساتی به نظر برسند؟ برخی از خصوصیات، مردانه به نظر می‌رسند؛ یعنی به اشتباه به مردها ربط داده شده‌اند، مثالا:


:: موضوعات مرتبط: جوانان , زندگی مشترک , ,



اهمیت بلوغ عاطفی در ازدواج
نوشته شده در سه شنبه 3 شهريور 1393
بازدید : 757
نویسنده : حسن عباسی

اهمیت بلوغ عاطفی در ازدواج

سواد عاطفی یعنی فرد مراحل شروع یک رابطه عاطفی را می شناسد و می داند که در هر مرحله از مراحل روابط عاطفی چه رفتاری مناسب است، چه عملی باید انجام دهد و چگونه رابطه عاطفی خود را به خوبی هدایت و مدیریت کند.
او بر روابط عاطفی خود مسلط است و اگر بر سرِ راهِ رابطه عاطفی وی موانعی ایجاد شود، او آگاهانه این موانع را از سر راه بر خواهد داشت.

 




با 12 مهارت زیر قلب شوهرتان را تسخیر کنید
نوشته شده در سه شنبه 2 شهريور 1393
بازدید : 759
نویسنده : حسن عباسی

 

با 12 مهارت زیر قلب شوهرتان را تسخیر کنید

 




رمز آرامش در اوج مشکلات
نوشته شده در سه شنبه 1 شهريور 1393
بازدید : 1210
نویسنده : حسن عباسی