پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.



سحرخیزی
نوشته شده در شنبه 9 فروردين 1393
بازدید : 610
نویسنده : بنده ی آسمان

در روايات آمده است که جبرئيل به حضرت محمد(ص) فرمود: «اي محمد(ص)، هر گونه مي خواهي زندگي کن ولي بدان که از اين دنيا رخت برمي بندي، هر گونه مي خواهي دوست بدار ولي بدان پايان آن جدايي است، هر گونه مي خواهي عمل کن ولي بدان براي کردارهايت جزايي است اما بدان که شرف و بي نيازي مرد در سحرخيزي است.» اين روايت حاوي نکته عجيبي است که سحرخيزي را به بي نيازي ارتباط مي دهد. پيامبر(ص) فرمودند که ۳ گروه از وسوسه هاي ابليس و لشکريانش در امان هستند يکي گروهي که خداوند را زياد ياد مي کنند، گروهي که از بيم خدا گريانند و گروهي که سحرها استغفار مي کنند.

بزرگان گفته اند هيچ کاري مثل خواب صبح شيطان را خوشحال نمي کند زيرا او درمي يابد که عده زيادي از نعمت و رزق و مغفرت و سلامت و توفيق و آرامش محروم شده اند. به همين دليل است که امام صادق(ع) مي فرمايند: سحرخيزي را از دست ندهيد زيرا کسي که سحرخيز نيست از بسياري از نعمت ها و رزق ها محروم است. در واقع همان زماني که به بيداري و سحرخيزي توصيه شده است، خواب بسيار لذت بخشي دارد و سحرخيزي يعني غلبه بر اين خواب لذت بخش براي رسيدن به دستاوردهاي بهتر و بزرگ تر، مقاومت در برابر خواب صبحگاهي و کسب اين لذت اراده انسان را تقويت مي کند، کسي که بتواند در مقابل اين لذت مقاومت کند در طول زمان قادر خواهد بود با تقويت اراده در برابر لذت گناهان هم مقاومت کند. حتي شايد بتوان گفت قدرت روحي افراد با چنين تمرين هايي افزايش پيدا مي کند. چنان که افرادي که عادت به سحرخيزي دارند، به طور کلي مقاوم ترند و قدرت روحي بالاتري دارند، بسياري از روستاييان که عادت به سحرخيزي دارند، انسان هاي مقاوم و با استقامتي هستند و در برابر مشکلات به زانو در نمي آيند. 

در بسياري از روايات اسلامي، ائمه اطهار(ع) به سحرخيزي توصيه کرده اند. امام رضا(ع) در روايتي مي فرمايند که رزق خاصي براي بندگان تقسيم مي شود که زمان آن بين طلوعين است. يعني بين طلوع فجر و طلوع خورشيد و خواب در اين ساعات مکروه است زيرا انسان را از دريافت اين رزق خاص محروم مي کند. در مذمت خواب صبح گاه روايات بسياري داريم. 

منبع: سایت رجا نیوز http://ww1.rajanews.com/detail.asp?id=124240




بازدید : 665
نویسنده : بنده ی آسمان

 




دانلود آهنگ های ویژه روز قدس
نوشته شده در پنج شنبه 26 مرداد 1391
بازدید : 1736
نویسنده : بنده ی آسمان

یه مسجد وسط دوتا مثلث اسیره                دانلود

فلسطین جاوید- سامی یوسف                 دانلود

 




سنگ...سنگ...تاپیروزی...
نوشته شده در پنج شنبه 26 مرداد 1391
بازدید : 542
نویسنده : بنده ی آسمان

...من سنگ را می شناسم...من سنگ را دوست دارم...اصلا ًمن و سنگ را رفاقتی دیرینه است...برخی سنگ را خشن می دانند...عده ای آن را بی روح می شمارند...اما سنگ بهترین دوست من است...

من سنگ را از زمانی می شناسم كه هنوز در عالم شما نبودم!...آن زمانی كه مادرم- در حالیكه مرا در شكم داشت- با سنگ دوستی می ورزید...

پس از آن سنگ هم بازی من بود...همه اسباب بازی من سنگ بود و تنها سنگ دوست من بود... سپس بزرگتر شدم...ودر مدرسه،علم سنگ آموختم: «بابا آب ندارد...بابا نان ندارد...بابا سنگ دارد...بابا سنگ داد...»

آری...من بابایم را دوست دارم...اما چون نیست، یادگارش یعنی سنگ را به رفاقت برگزیده ام... هر روز كیفم پر از سنگ است كه به مدرسه ی جهاد میروم وخالی است از همه چیز، جز كینه وقتی كه بر میگردم...سنگ همه خشم من است در عین حال كه همه محبت من است...سنگ پیام آور كینه من است...

چه زیباست آن زمان كه دست یاری سنگ را می فشارم، زمانی كه همه دوست نمایان از ترس، دست خود را می كشند... آری،آنان كه صبح و شب دم ازمن و یاری من می زنند، هرگاه دست گرم محبت به سویشان دراز می كنم، پس می زنند، اما سنگ، دستان مرا با تمام وجود در آغوش می كشد و خویشتن را فدای فریاد من میكند...

 




عضویت در مسیر بهشتی
نوشته شده در شنبه 2 ارديبهشت 1398
بازدید : 2373
نویسنده : بنده ی آسمان

باسلام

ورود شما به مسیر بهشتی را خیر مقدم عرض مینمائیم

جهت عضویت و دریافت کد کاربری و رمز عبور مخصوص خودتان با مدیر وبلاگ تماس بگیرید.

در صورتی که قصد عضویت دائمی ندارید میتوانید وارد سایت WWW.LOXBLOG.COM   یا  WWW.LXB.IR  شده و با نام کاربری MEHMAN@TARIG و با رمز 1234 مطالب خود را درج نمایید .

با تشکر

رزمنده متفکر




تعداد صفحات : 27
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 27 صفحه بعد