پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.



مدير خانواده ، زن يا مرد؟
نوشته شده در جمعه 10 تير 1394
بازدید : 876
نویسنده : حسن عباسی
خانواده

مديريت خانواده ابعاد مختلفي دارد که مديريت اقتصادي، سرپرستي و نظارت بر فرزندان، تصميم‌گيري نسبت به ارتباطات خانوادگي و مواردي ديگر را در بر مي‌گيرد. قرآن کريم به صراحت از سرپرستي مردان بر زنان در امور خانوادگي سخن گفته و آن را با ويژگي‌ تکويني مردان مرتبط دانسته است. آموزه‌هاي متعدد روايي نيز با صراحت به مسئوليت‌هاي زن و مرد در اين رابطه توجه کرده‌اند. مرد نمي‌تواند بار مديريت خانواده را از دوش خود بردارد و آن را به زن واگذار کند. مرد علاوه بر آن که مسئول تأمين هزينه‌هاي خانواده است، مديريت اقتصادي خانواده را هم بر عهده دارد و زن با کاهش هزينه‌هاي اقتصادي، مي‌تواند همسر خويش را ياري دهد. 

گاهي سرپرستي مرد تا حد تأمين هزينه‌هاي زندگي و موضوع تمکين خاص، تقليل مي‌يابد اما واقعيت اين است که سرپرستي خانواده در حوزه‌هاي مختلف را در بر‌مي‌گيرد.

از اين روست که مرد سرپرستي و مديريت امور فرزندان را نيز برعهده دارد و تصميم‌گيري زن در مورد فرزندان، صرفاً با اذن شوهر و به عنوان نماينده‌ اوست و به عنوان مثال، زن نمي‌تواند در اموال فرزندان بدون رضايت همسر تصرف نمايد. به زن توصيه شده است که کانون اقتدار خانواده را به رسميت شناخته، شوهر خويش را تکريم کند و در غير معصيت خدا او را نافرماني نکند. 

در مقابل مسئوليت هايي نيز بر دوش مرد قرار دارد که برخي از آن‌ها از جمله حقوق زن بر مرد است و برخي ديگر توصيه‌هاي اخلاقي و نشانه‌اي از کارآمدي مرد در خانواده است. مرد نمي‌تواند از تأمين هزينه‌هاي اقتصادي خانواده شانه خالي کند و تمام آن را بر عهده‌ي همسر خود بگذارد. وظيفه‌ حمايت ناموسي از زن و گذشت از خطاهاي وي برعهده‌ مرد است. اکرام همسر، دلسوزي نسبت به او، تحميل نکردن کارهاي سنگين بر او ، مدارا و خوش صحبتي با او از جمله مواردي است که مرد به انجام آنها دعوت شده‌است.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



وقتی احساس مردانه از بین برود
نوشته شده در جمعه 9 تير 1394
بازدید : 919
نویسنده : حسن عباسی

اساسی ترین نیاز مرد( 2)

مرد

مردان سرپرست زناند ، به دلیل آنکه خداوند برخی از ایشان را بر برخی برتری داده و به دلیل آنکه از اموالشان خرج می کنند پس زنان صالح ،متواضع و فرمانبردارند و برای آنچه خدا حفظ کرده اسرار شوهر خود را حفظ می کنند. (نساء،34).

در زبان عرب به شوهر «بعل » می گوید وآن در لغت به «بت » گفته می شود ،در قرآن هم به این معنا استفاده شده است .

«آیا بت «بعل» را می پرستید وبهترین آفریدگان را وا می گذارید »(صافات ،125).

اولین واکنش نسبت به بت ،تواضع واحترام می باشد و این کرنش وتواضع واحترام از عظمتی که بت در پیش بت پرست دارد سرچشمه می گیرد ؛در حدیث شریف نبوی پیامبر اسلام (ص) نیز با تمثیل  سجده زن به همسربه این  حقیقت بزرگ اشاره نموده اند  :

فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص ) لَوْ أَمَرْتُ أَحَداً أَنْ یَسْجُدَ لِأَحَدٍ لَأَمَرْتُ الْمَرْأَةَ أَنْ تَسْجُدَ  لِزُوجِِها «اگر بنا بودامر می کردم کسی برکسی سجده کند ،امر می کردم زن بر شوهرش سجده کند »(حر العاملی ،ج ،14ص،115)

در این حدیث پیامبر (ص) با توجه به روحیه و فطرت مرد ،احترام وتواضع زن را نسبت به مرد را بیان نموده است ؛وهمین پیامبر توجه به عواطف  زن را به مرد سفارش اکید نموده است .

 زن برای تحقق این احترام وتواضع  باید دو کار را نسبت به همسرش رعایت کند :


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



رفتار بهتر آقايان، چگونه؟
نوشته شده در جمعه 8 تير 1394
بازدید : 818
نویسنده : حسن عباسی
انتخاب همسر

 بيشتر رفتارهاي ما تابع افكار و احساساتمان هستند، اما بسياري افراد مي‌توانند و قادر هستند احساساتشان را كنترل كنند تا تاثير چنداني بر رفتارهاي لحظه‌اي و آني آنها نداشته باشد. گروهي هم قادر به اين كار نيستند و از رفتارشان مي‌توان حدس زد چه احساسي دارند.

در زندگي خانوادگي شايد خانم‌ها در بسياري از موارد دليل برخي از رفتارهاي آقايان را در نيابند. آنها در شرايطي بسيار مهربان هستند و گاهي نيز بنا به مصلحت سخنان خوشحال كننده مي‌زنند. گاهي به قدري عصباني هستند و حرفهايي مي‌زنند كه شايد ما تا به حال فكرش را هم نمي‌كرده‌ايم.

شايد گاهي اوقات دچار سردرگمي‌شويم كه رفتارهاي آنها چه مبنايي دارد اما بهتر است قبل از هر چيز آنها را درك كنيم و براي درك بهتر و عميق‌تر نيز بايد اطلاعات خود را در مورد آنچه احساس بهتري به آنها مي‌دهد افزايش دهيم، البته احساس بهتري نسبت به خودشان.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



احترام ،کلید زندگی عاشقانه
نوشته شده در جمعه 7 تير 1394
بازدید : 934
نویسنده : حسن عباسی
احترام به همسر

فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَیْبِ بِمَا حَفِظَ اللّه

و زنان صالح، زنانى هستند كه متواضع وفرمانبردارند، و در غیاب (همسر خود،) اسرار و حقوق او را، در مقابل حقوقى كه خدا براى آنان قرار داده، حفظ مى ‏كنند.نساء -34


هر زنی در فکر این است که قلب شوهرش را تسخیر کند، او را عشق و شیدای خود بگرداند، از این رو تمامی کوشش خود را برای رسیدن به این هدف مبذول می دارد؛ گاهی اوقات به نتیجه نمی رسد و ناامید می شود! حتی گاهی نتیجه ی عکس می گیرد، یعنی آن که با زحمات ها و گذشت و ایثار های فراوان، نه آن که همسرش به او نزدیک نشده بلکه نسبت به او سردتر شده است. در این حالت ضمن گیج شدن، از او ناامید شده و از همسرش طلاق عاطفی می گیرد! چرا این گونه شده است؟ چرا قلب همسرش را جذب نکرده، بلکه از دست داده است؟

پاسخ این پرسش ها یک کلمه است؛ به همسرش "احترام" نگذاشته است. این پاسخ بیشتر تعجب زن را بر می انگیزد! و می گوید: آقا من خیلی به شوهرم احترام گذاشتم ولی او لیاقت نداشته است! این خانم درست می گوید ولی با عدم توجه به روحیه ی مرد، با انجام بعضی از کارها تمام زحمات خودش را از بین برده است.

سعی شده در این نوشته "احترام گذاشتن به مرد" را در حد امکان تبین شود تا اولاً باور کنید که تنها و بهترین و سریع ترین راه جذب مردان "احترام گذاشتن به مرد" است ثانیاً چگونگی احترام به مرد را بیاموزید. با پیگیری این نوشته ها و عمل به آن ها قلب همسرتان را تسخیر نمایید.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



کدام زن ها زیباترند؟
نوشته شده در جمعه 6 تير 1394
بازدید : 848
نویسنده : حسن عباسی

 


زیبایی یک زن به چشم و ابرو و چیزهایی که تکراری می شود نیست ، برای آنکه زیبا دیده شوید باید.....

 


همسر خوب

 

شاید تعریف هر کسی از خوشبختی با دیگری فرق داشته باشد اما با این وجود همه باور داریم که آرامش توام با شادی عین خوشبختی است. و این خوشبختی حاصل نمی شود مگر در سایه همراهی که درونی آرام و ظاهری شاد داشته باشد. و هیچ کس در زندگی همراه تر از همسر نیست و نباید باشد.

 

همسری که آرام باشد و زندگی را با اضطراب های بیهوده، پر از غم و اندوه نکند... همسری که بتواند احساساتش را مدیریت کند و همیشه اسیر احساسات و هیجانات منفی نباشد.

 

چنین همسری شاید مومن هم نباشد شاید...


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



چهار باید و نباید برای خوشبختی زوج های جوان
نوشته شده در چهار شنبه 5 تير 1394
بازدید : 861
نویسنده : حسن عباسی

 

 


 

چرا زنان و شوهرانی که با بررسی همه جانبه و تفاهم کامل و بیشتر عاشقانه، زندگی مشترک را شروع می کنند، پس از چندسال، به یکنواختی رابطه و نوعی بی تفاوتی می رسند؟ چه کار باید بکنید که شما به سرنوشت آنها دچار نشوید؟

 


 

قلب

 

واقعیت این است که دو دلیل اصلی برای طلاق زوج ها وجود دارد. اشتباه در انتخاب و اشتباه در زندگی کردن. بنابراین شما که در آغاز راه هستید، اگر انتخاب درستی داشته اید می توانید مطمئن باشید که 50درصد ماجرا حل شده اما 50درصد دیگر به شیوه زندگی شما برمی گردد که تعیین می کند زوج خوشبختی خواهید بود یا خدای نکرده زندگی تان به بن بست می رسد.
زن و شوهرهایی که کارشان به جدایی می کشد معمولا دچار این مشکلات هستند:

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



میراث ارزشمند من
نوشته شده در چهار شنبه 3 تير 1394
بازدید : 932
نویسنده : حسن عباسی

 

 


 

همیشه لبخند خدا را وقتی محجوبانه و با عجله از کوچه ها می گذشت تا پیش از تاریکی هوا به خانه برسد، حس کرده است!

 


 

حجاب

 

 خسته و کلافه از گرمای هوا، وارد خانه شد. چادرش را دم در رها کرد و مقنعه اش را در مسیر اتاق از سرش کشید؛ مانتواش را با حرص درآورد و روی تخت رها کرد.
روز خوبی نداشت، گرما از یک طرف امانش را بریده بود و خستگی و دوندگی بی نتیجه از یک طرف. لبه تخت نشست و دستانش را روی صورت گر گرفته اش گذاشت و چند نفس عمیق کشید؛ هنوز با آرامش فاصله داشت. زیر لب غر زد: خدایا! آخه این انصافه؟ تو این گرما... با چادر... با اینهمه سختی... اون وقت دیگران... اه... اصلاً چرا من باید دختر باشم؟!

 

 دلش پر بود، خیلی پر...
بلند شد تا آبی به دست و صورتش بزند، شاید از حرارتش کم شود.

 

مشت دوم آب را که به صورتش زد ...


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



شما بر سر دو راهی ها چه می کنید؟!
نوشته شده در شنبه 1 تير 1394
بازدید : 865
نویسنده : حسن عباسی

 

همرنگ شدن

 

و إِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِی الأَرْضِ یُضِلُّوكَ عَن سَبِیلِ اللّهِ إِن یَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلاَّ یَخْرُصُونَ (116 /انعام)

 

رسیدن کارت دعوتی از طرف یکی از دوستان ... به یک مهمانی دعوت شده بودم...

 

از شکل و شمایل و تجملات کارتش معلومه چه قدر برای تدارکات و ظواهر میهمانی هزینه کرده اند و می تواند حسابی به آدم خوش بگذرد ...

 

روز موعود فرا رسید و من هم آماده برای حضور در میهمانی ... تا دم در مجلس رسیدم دیدم بله ...


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,