پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.



حجاب اجباری یا اختیاری ؟
نوشته شده در یک شنبه 26 خرداد 1392
بازدید : 760
نویسنده : حسن عباسی

 
سوال در برنامه سمت خدا - من علاقه ای به پوشیدن چادر ندارم ولی پدرم مرا مجبور به پوشیدن چادر می کند. اگر دین اسلام اجباری است من این دین را نمی خواهم، در نتیجه تصمیم گرفته ام که دیگر نماز نخوانم و واجبات دین را انجام ندهم .

پاسخ آقای قرائتی :حضرت علی(ع) به فرد متکبری گفت که در اول نطفه هستی و در آخر مردار و الان هم حمال نجاست هستی .قرآن می فرماید : اگرهمه ی شما کافر بشوید در من اثری ندارد. اگر همه ی مردم پشت به خورشید خانه بسازند از ارزش نور خورشید کم نمی شود و اگر همه مردم رو به خورشید خانه بسازند بازهم اثری در ارزش نور خورشید ندارد. چادر حجاب برتر است .اگر شما از چادر به مانتو بروید، فرزند شما از مانتو به بد حجابی و نوه ی شما از بدحجابی به بی حجابی می رود و این سیر طبیعی است .گناهان قدم به قدم است. اگر شیطان بخواهد فردی را مشروب خوار بکند اول نمی گوید که شراب بخور، اول می گوید که به مسجد نرو بعد عمامه ات را بردار بعد تا چند سال دیگر روی من کار می کند تا مرا مشروب خوار کند. در قرآن داریم که خانمها طوری بیرون نیایید که کسانی که بیمار هستند چشم شان به آنها بیفتد ""پس زنهار نازک و نرم (با مردان) سخن مگویید مبادا آن که دلش بیمار (هوا و هوس) است به طمع افتد (بلکه متین) و درست و نیکو سخن گویید. (احزاب: ۳۲)"" یعنی در قرآن اسم مانتو یا چادر نیامده است. ممکن است که فردی چادر سرش باشد ولی پوشیده نباشد. در اسلام مهم تحریک نکردن است.اصل حجاب این است که جامعه باید سالم باشد.پیامبر می خواستند نماز بخوانند و پارچه ای جلویشان بود که گل رویش بود، پیامبر فرمود که این پارچه حواس من را پرت می کند. حواس پیامبر با گل پارچه پرت می شود ولی حواس دانشجو با بودن دو دختر بدحجاب در کنارش پرت نمی شود؟ اگر بی حجابی حلال هم باشد و مشکلی هم نداشته باشد، باز هم باید حجاب رعایت بشود.

سوره نور و احزاب راجع به حجاب چیزای خوبی داره .

یکی از دوستای خوبم لطف کرده ئو یه سوال پرسیده . نوشتن : سلام امیدوارم حالتون خوب باشه.من می خواستم در مورد یه مسئله ای تحقیق کنید.البته اگه خودتون بخواهید.در مورد حجاب که باید اجباری باشه یا نه.می خواستم بدونم اجبار تو حجاب تو قران اومده یا نه؟ممنون.باران لطیف

راستش تحقیق زیادی نکردم . شرمنده اگه نوشته و تحقیق خوبی نبود. دوستان مهربون ، اگه شما میتونید راجع ب سوال بهتر جواب بدین حتما حتما حتما بگید ...