پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.



بازدید : 1016
نویسنده : حسن عباسی

پاسخ علامه جعفری به "چرا اسلام درباره محرم و نامحرم سختگیری می‌كند؟"(حتما بخوانید!)

 
حرف بسیار ظریفی از علامه محمدتقی جعفری نقل كرده‌اند كه كسی از ایشان سوال كرده بود: چرا اسلام تا این حد در مسئلهٔ محرم و نامحرم سختگیری می‌كند؟! مرحوم علامه لبخندی زده بودند و فرموده بودند چون در ازدواج و در رابطهٔ زناشویی اتفاق بزرگی می‌افتد كه بزرگ‌ترین اتفاق عالم است و آن تولد یك انسان است. تمام دین برای كمال یافتن همین انسان است. همهٔ عالم برای متكامل شدن این انسان، دست به دست هم داده‌اند. اگر كوچك‌ترین صدمه‌ای به این انسان برسد عرش خدا می‌لرزد. آبروی این انسان مومن از حرمت كعبه بیشتر می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



آیا ازدواج آرزوها را به باد می دهد؟
نوشته شده در چهار شنبه 13 آبان 1394
بازدید : 910
نویسنده : حسن عباسی

 

هر وقت از کسی بپرسید که چرا می خواهد ازدواج کند، لیستی از نیازها، خواسته ها و تمایلاتش را برای شما ردیف می کند. می خواهم کسی را داشته باشم که در کنارش احساس آرامش کنم. می خواهم یک نفر باشد که تا آخر عمر در کنار من بماند...

 

فراوری:ه. منفرد

 

رویای ازدواج

حال تصور کنید که دو نفر با کوله باری از نیازها، تمایلات و آرزوهای عموما خودمحورانه، تصمیم می گیرند که با هم ازدواج کنند. از زمانی که دوران پر زرق و برق اولیه ازدواج بگذرد و زندگی وارد روال اصلی و واقعی خود شود، مشکلات یکی یکی خودشان را نشان می دهند.
در واقع از اینجای زندگی است که شما با کسی مواجه می شوید که برای رساندن شما به آرامش و ارضای نیازهای تان با شما ازدواج نکرده بلکه او نیز مانند شما برای پر کردن بسیاری از خلأهای شخصی خود با شما ازدواج کرده است. شاید یکی از مهمترین تکالیفی که در سال های اول ازدواج در مقابل زن و شوهرها وجود دارد، همین باشد که توقعات خود از همسر را به شکل واقع بینانه ای مدیریت کنند...

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



آیا قوانین عشق را رعایت می کنید؟
نوشته شده در چهار شنبه 9 آبان 1394
بازدید : 1109
نویسنده : حسن عباسی
 

 

عشق موضوع ساده ای است؛غیر از این است؟شما افراد خانواده و دوستان تان را دوست دارید آنها متقابلا شما را دوست دارند.برای خود یک شریک زندگی پیدا می کنید که به او عشق می ورزید او هم عاشقانه شما را دوست دارد.کار به خصوصی نمی کنید، عشق خود به خود اتفاق می افتد.

فراوری:ه. منفرد

کتاب قوانین عشق

 

در مقدمه کتاب می خوانیم: عشق موضوعی است که همیشه با احساس رضایت توأم است و این همان چیزی است که ما اغلب در زندگی انتظارش را می کشیم و باید هم این گونه باشد، این هدفی والاست... همه چیز در این خلاصه می شود که روابطی قوی و عاشقانه داشته باشیم که در تمام مدت عمرمان هم چنان قدرتمند باقی بماند. ما باید با کسانی معاشرت کنیم که ما را شاد کنند و از مصاحبت با ما لذت ببرند. همه چیز به عشق ختم می شود. یک کلمه ی سه حرفی که بیشترین اشعار، حکایت ها و گفته ها در مدح آن نوشته شده است. با خواندن این کتاب متوجه می شوید، موضوع به مراتب پیچیده تر از این حرف  ها است.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



یادگیری اصول دعوا کردن
نوشته شده در چهار شنبه 7 آبان 1394
بازدید : 1037
نویسنده : حسن عباسی

 

 

به مرور از دعواهای گذشته خود درس بگیرید تا بدانید چه نوعی از گفتارها و رفتارهایتان موجب دعوا می شود تا در برخوردهای بعدی آن را لحاظ کنید.

 


 

دعوا کردن

 

وقتی دعوا می کنیم کاملا جدی هستیم و هدف خاصی مثل اثبات درستی رای خودمان ، یا جلب توجه طرف مقابل به چیزی را ،دنبال می کنیم لذا توجه کردن به امر مدیریت در چنین شرایطی، چندان منطقی تلقی نمی شود بلکه به نظر می آید مدیریت دعوا تنها یک شعار کلیشه ای و غیر عملی است ،زیرا مدیریت، احتیاج به قدرت کنترل و تسلط بر اوضاع دارد که در دعوا موجود نیست اما در واقعیت،مدیریت دعوا کاملا کاربردی است و در دعواهای ما بدون آنکه به آن توجهی آگاهانه داشته باشیم اتفاق می افتد. همه ی ما مدیریت دعوا را تا حدودی بلدیم و از آن استفاده می کنیم در غیر این صورت ،یک دعوای ساده هم یک فاجعه می آفرید.همانوقتی که در استفاده از واژه ها احتیاط می کنیم تا واژه ای به کار نبریم که بعدا از آن، بر علیه ما استفاده شود و یا بیش از حدی که مورد نظر است به طرف مقابل فشار بیاورد...،در حال مدیریت دعوا هستیم.

 

اما این مدیریت اغلب ضعیف و ناشیانه است .می توانیم با به دست آوردن آگاهی های بیشتر این مدیریت را ارتقاء کیفی دهیم.

 

شاید فکر کنید بهتر بود پیشنهاد می دادیم که اصلا دعوا نکنید و انرژی کلاممان  را حول محوری خرج می کردیم که راههای پیشگیری از دعوا را ارائه دهد.

 

البته این کار را هم کرده ایم و در مقالات قبل به طرح این گونه مسائل پرداخته ایم .اما در این مقاله با نگاهی واقع بینانه به روابط همسران، قصد داریم با ارائه ی راهکارهایی به جهت رسیدن به مهارت مدیریت دعوا، از خطرات ناشی از دعواهای خانوادگی بکاهیم.این،درست مثل این است که بگوییم تا قبل از آنکه بتوانید به طور کامل خطر زلزله را مهار کنید ،فعلا راههای امداد و نجات در حین زلزله را بیاموزید و به کار بندید.

 

به مرور از دعواهای گذشته خود درس بگیرید تا بدانید چه نوعی از گفتارها و رفتارهایتان موجب دعوا می شود تا در برخوردهای بعدی آن را لحاظ کنید.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , تحدید نسل , ,



با هم در مقابل مشکلات زندگی
نوشته شده در دو شنبه 3 آبان 1394
بازدید : 900
نویسنده : حسن عباسی

 


زندگی چیزی نیست كه سر طاقچه عادت از یاد من و تو برود ؟ می‌پرسید چرا ؟ خوب معلوم است. البته كه زندگی آنقدر منفعل و فراموش شدنی نیست. زندگی پیوسته برای ما مساله طرح می‌كند یكی از دیگری سخت‌تر و ما باید آن را حل كنیم. چنین موجود مساله‌سازی را چطور می‌شود سر طاقچه عادت فراموش كرد؟


 

ازدواج

 

اغلب مشكلات زندگی زوج های جوان به علت عدم تجربه و اطلاعات كافی از نحوه كنترل زندگی مشترك می باشد و این كه دختر و پسر جوان نیاموخته اند چگونه همسرداری كنند و چگونه بر مشكلات پیش آمده غالب شوند یا چگونه ایجاد علاقه كنند!

 

برای هر كاری "داشتن تجربه" و "راهنمایی شدن" مهم ترین ملزوماتی است كه موجب رسیدن به نتایج مطلوب در آن كار می شود و عدم آگاهی و نداشتن راهنمای مناسب هم متقابلا بزرگ ترین  ضربه ای است كه می توان بر پیكره اهداف خود وارد كرد.

 

 ما نه به دعواهای همیشگی عادت می‌كنیم نه به رنجش‌هایی كه ته دلمان را می‌آزارد. نه به از دست دادن عزیزانمان عادت می‌كنیم نه به موقعیت‌های ناهنجاری كه ناخواسته برایمان پیش می‌آید تنها چیزی كه وجود دارد اعتقاد به رفع این مشكلات با توكل به خدا و همكاری خانواده است. این مسائل همیشه در زندگی وجود دارد و وقتی شما و همسرتان با موقعیت دشواری مواجه می‌شوید و درصدد حل آن برمی‌آیید، می‌توانید با طرح مساله آن را حل كنید. فرآیند طراحی، به هنگام رویارو شدن با تعارض، نگرش‌های من برای خودم اهمیت قائل هستم و من برای تو اهمیت قائل هستم را در رفتار‌های شما به كار می‌گیرد...

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



علاقه هایی که تعلق خاطر نمی آورد
نوشته شده در یک شنبه 14 مهر 1394
بازدید : 764
نویسنده : حسن عباسی

بسیاری از زنان گمان می کنند، برای اینکه عشق و محبت خود را به همسرشان نشان دهند، باید از تمام لحاظ به او وابسته باشند. و شخصیت خود را تحت الشعاع شخصیت همسرشان قرار دهند. در حالی که هیچ گاه زنان وابسته برای مردان جذابیت نداشته اند.

مرضیه ولی حصاری 
محبت زن و شوهر
اختلال شخصیت وابسته یکی از انواع اختلالات شخصیت است ، و بسیاری از کسانی که دچار چنین اختلالی هستند از بیماری خود آگاه نیستند، و یا اینکه خود را به ندانستن می زنند. این وابستگی ممکن است اشکال و جنبه های گوناگونی داشته باشد بعضی از افراد به خانواده هایشان وابسته هستند، و بعضی دیگر به همسرانشان و بعضی دیگر وابستگی را نسبت به دوستانشان نشان می دهند. عوامل متعددی در ایجاد این نوع وابستگی ها دخیل هستند که می توان فرد را با وابستگی هایی با عمق زیاد و یا کم مبتلا سازد.
 

:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



راه میان‌بری به بهشت
نوشته شده در دو شنبه 10 مهر 1394
بازدید : 768
نویسنده : حسن عباسی

قران، از زبان برخی از  اهل بهشت، خانواده‌داری و شفقت نسبت به اهل خانواده را عامل ورودشان به بهشت می‌داند.

بهشت

کلید رهیابی به بهشت از منظر آیات قرآن کریم چند چیز است:
 1. ایمان و عمل صالح
 2. تقوا
3. پاکی
4. شفقت نسبت به خانواده
و اینک تفصیل هر یک...


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



left group حیا!
نوشته شده در دو شنبه 8 مهر 1394
بازدید : 701
نویسنده : حسن عباسی

اگر شما هم عضو گروه تلگرامی از دختر و پسرها شده اید که چند ساعت بیشتر نتوانستید در آن دوام بیاورید این مطلب را ادامه دهید.

 

شبکه های اجتماعی

 

زمانی در گوشه حیات دانشگاه ها گعده هایی از دختر و پسرها تشکیل می شد که در میان دانشجوها نیز انگشت نما بودند گعده هایی که جنس تعاملات آن از جنس فضای دانشجویی نبود اختلاط و بدپوششی تنها خصوصیت این جمع ها نبود بلکه نقطه اصلی آن شکستن مرزها در روابط بین دختران و پسران و حریم میان این افراد بود. موضوعی که این روزها بیشتر در خیابان ها دیده می شود . در کافی شاپ ها رفتاری با کلاس است! و اما شبکه های اجتماعی فضای تازه ای به این گعده ها بخشیده است...


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



بازدید : 785
نویسنده : حسن عباسی

 نوع و مقدار پوشش همیشه از مسائل مورد توجه انسان‌ها در ادیان و جوامع مختلف بوده است. آن قدر مهم که بی شک یکی از عوامل مهمّ تشکیل دهنده‌ی سبک زندگی افراد، نوع و مقدار پوشش آن‌هاست.

 طرز زندگي اسلامي براي پوشش
 

در این‌جا البته ما کمی جامع‌تر می‌نگریم و برای بازتعریفِ طرز زندگی اسلامی، به غیر از چون و چراییِ لباس و انواع پوشیدنی‌‌ها، مواردی از قبیل آرایش مو و صورت را نیز چه برای زنان و چه برای مردان مورد توجه قرار می‌دهیم.

در ادامه‌ی تعاریفی که از سبک زندگی غربی داشتیم، باید دانست که نظر غرب در مورد پوشش انسان مبتنی بر برهنگی است و از این به عنوان آزادی فردی تعبیر می‌کند. عبارت مبتنی بر برهنگی، بدین معنی است که غرب برای پوششِ انسان هیچگونه حداقلی قائل نبوده و مبنا را برهنگیِ فرد تعریف می‌کند. به بیان واضح‌تر، اگر شخصی بدون هیچگونه پوشش در خیابان‌های کشورهای غربی ظاهر شود، اگر بگوییم خلاف عرف عمل کرده، مسلماً مغایر مبانی عمل نکرده است. نه کسی بر او خرده می‌گیرد و نه او مجبور به رعایت حدود تعریف شده‌ای است.

باید توجه داشت که طرز زندگی، ...


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



آرایشی که مرا زندانی کرده بود
نوشته شده در یک شنبه 2 مهر 1394
بازدید : 810
نویسنده : حسن عباسی

بر خلاف مادرم که اصلا اهل آرایش نبود، خاله های دو قلویم عاشق رنگ و لعاب های زنانه بودند، رژ لب های پر رنگ، سایه های اکلیلی و پودری، ریمل و خط چشم، رژ گونه که در عالم بچگی بهش سرخاب می گفتم و خلاصه  هر چیزی که تصور می کردند که زیباترشان می کند، در لوازم آنها بود.

زینب عشقی- بخش زیبایی تبیان
لوازم آرایش

 


ساعتی قبل بیرون رفتن از خانه، صورت هایشان مهمان آیینه میز توالت بود و تا صدای همه را در نمی آوردند، دست از آرایش کردن  نمی کشیدند، تازه در مهمانی ها و یا حتی در کوچه و خیابان هم که بودند، دائم آرایش خود را تجدید می کردند که مبادا خدای نکرده، اندکی از رنگ رژ لبشان کم شود!
پدر بزرگ خدا بیامرزم هیچی نمی گفت، اصلا زیاد مومن نبود که بخواهد به دو قلوهای ته تغاریش، گیر دهد، از طرفی اروپا رفته هم بود و این چیزها را مدرن شدن می دانست و مادربزرگم هم تنها به این جمله بسنده می کرد که: آخر شما دوتا را می دزدن! 
در این خانواده تنها مادرم که ...


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , تحدید نسل , ,



بازدید : 817
نویسنده : حسن عباسی

سیره ی معصومین علیهم السلام بهترین الگوی اخلاقی برای ماست. ایشان تبلور فضایل اخلاقی و کرامات بوده اند و نمونه های منسجم انسان کامل، خلفای الهی در عالم خاکی، واسطه های فیض ربوبی، سرچشمه های معرفت و شناخت الهی هستند.

فاطمه محمدی 
امام باقر علیه السلام

امام باقر علیه السلام، پنجمین ستاره درخشان از سلسله پاک و نورانی امامت؛ تجسمی از ارزشهای والای انسانی و كمالات اخلاقی بودند و همه لحظه ‌های زندگی درخشانشان، درسهای بزرگ انسانی را الهام می ‌بخشید. ایشان در همه ابعاد شخصیتی یک الگوی کامل هستند، و لقب ایشان که به آن شهره هستند، گواهی است، بر مرتبه والای علمی آن حضرت؛ "باقر العلوم" به معنای شکافنده دانشها.

امام باقر علیه السلام را می توان بنیانگذار حوزه علمی تشیع نامید. صحبت کردن در مقامات علمی و اخلاقی ایشان در این مختصر نمی گنجد؛ کتاب ها در اوصاف ایشان و زندگی پر برکتشان نوشته اند و هنوز هم می نویسند، چرا که آن چشمه های جوشان وحی خدا، تا ابد حرف برای گفتن دارند. 
ما در اینجا چند توصیه اخلاقی از آن امام بزرگ -که درود خدا بر او باد- نقل می کنیم، باشد که چراغ راهمان باشد.

5 توصیه کلیدی برای درمان بداخلاقی های اجتماعی

 


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



ماجرای داستانی دردناک !!
نوشته شده در جمعه 6 شهريور 1394
بازدید : 738
نویسنده : حسن عباسی

قرآن

 

 


گوشی ام را بر میدارم و اینترنت را وصل می کنم. روی مبل ولو می شوم و پاهایم را روی دسته مبل می اندازم و شروع می کنم به خواندن پیام هایی که برایم آمده است. چند تا لطیفه را از یک گروه در گروه های دیگر کپی می کنم تا نگویند کم کار شده ام و شروع می کنم به خواندن سایر پیام ها ...

 

 


 

روزی مردی همسر و سه فرزندش را ترک کرد و در پی روزی خود و خانواده اش راهی سرزمینی دور شد... فرزندانش او را از صمیم قلب دوست داشتند و به او احترام می گذاشتند.

مدتی بعد، پدر نامه ی اولش را به آن ها فرستاد. بچه ها از دیدن نامه خوشحال شدند اما آن را باز نکردند تا آنچه در آن بود بخوانند، بلکه یکی یکی آن را در دست گرفته و بوسیدند و گفتند: این نامه از طرف عزیزترین کس ماست. سپس بدون این که پاکت را باز کنند، آن را در کمد قرار دادند.

هر چند وقت یکبار نامه را از کمد درآورده و غبار رویش را پاک کرده و دوباره در آنجا می گذاشتند... و با هر نامه ای که پدرشان می فرستاد همین کار را می کردند.
سال ها گذشت. پدر بازگشت...


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



لباس خوبی برای هم باشیم
نوشته شده در جمعه 4 شهريور 1394
بازدید : 745
نویسنده : حسن عباسی

 

شما با دقت لباسهایتان را انتخاب می کنید. سعی می کنید، لباسی که شما و دیگران را آزار می دهد، استفاده نکنید. زن و مرد هم لباس یکدیگرند. وقتی یکدیگر را انتخاب می کنند، مراقب هستند تا همسرشان، عیوب آنها را بپوشاند و بتوانند در کنار هم رشد کنند.

 

زن و شوهر

 

خداوند در قرآن می فرماید:« هُنَّ لِباسُ لَکُم وَ اَنتُم لِبَاسُ لَهُنَّ »: زنان لباس شما و شما لباس آنها هستید. ( 1)
همان طوری که  لباس، شما را از سرما و گرما محافظت می کند و باعث زیبایی می شود، زن و مرد، همدیگر را از گناه باز می دارند. آنها موجب کمال روحی و شخصیتی یکدیگرمی شوند و موجبات رشد و موفقیت یکدیگر را فراهم می کنند. زن و شوهر سعی می کنند تا یکدیگر را خوشحال کنند و از کارهای بسیاری که موجب ناراحتی می شود، دوری  می کنند. رعایت همین مرزها، سعادت و خوشبختی را به همراه دارد.

آنها با تعیین یک چهارچوب مشخص، سعی می کنند رفتارها و کردارهایشان براساس الگوی مناسبی انجام گیرد.


چطور لباس یکدیگر را زیباتر کنند؟


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



وقتی احساس مردانه از بین برود
نوشته شده در جمعه 9 تير 1394
بازدید : 919
نویسنده : حسن عباسی

اساسی ترین نیاز مرد( 2)

مرد

مردان سرپرست زناند ، به دلیل آنکه خداوند برخی از ایشان را بر برخی برتری داده و به دلیل آنکه از اموالشان خرج می کنند پس زنان صالح ،متواضع و فرمانبردارند و برای آنچه خدا حفظ کرده اسرار شوهر خود را حفظ می کنند. (نساء،34).

در زبان عرب به شوهر «بعل » می گوید وآن در لغت به «بت » گفته می شود ،در قرآن هم به این معنا استفاده شده است .

«آیا بت «بعل» را می پرستید وبهترین آفریدگان را وا می گذارید »(صافات ،125).

اولین واکنش نسبت به بت ،تواضع واحترام می باشد و این کرنش وتواضع واحترام از عظمتی که بت در پیش بت پرست دارد سرچشمه می گیرد ؛در حدیث شریف نبوی پیامبر اسلام (ص) نیز با تمثیل  سجده زن به همسربه این  حقیقت بزرگ اشاره نموده اند  :

فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص ) لَوْ أَمَرْتُ أَحَداً أَنْ یَسْجُدَ لِأَحَدٍ لَأَمَرْتُ الْمَرْأَةَ أَنْ تَسْجُدَ  لِزُوجِِها «اگر بنا بودامر می کردم کسی برکسی سجده کند ،امر می کردم زن بر شوهرش سجده کند »(حر العاملی ،ج ،14ص،115)

در این حدیث پیامبر (ص) با توجه به روحیه و فطرت مرد ،احترام وتواضع زن را نسبت به مرد را بیان نموده است ؛وهمین پیامبر توجه به عواطف  زن را به مرد سفارش اکید نموده است .

 زن برای تحقق این احترام وتواضع  باید دو کار را نسبت به همسرش رعایت کند :


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



رفتار بهتر آقايان، چگونه؟
نوشته شده در جمعه 8 تير 1394
بازدید : 818
نویسنده : حسن عباسی
انتخاب همسر

 بيشتر رفتارهاي ما تابع افكار و احساساتمان هستند، اما بسياري افراد مي‌توانند و قادر هستند احساساتشان را كنترل كنند تا تاثير چنداني بر رفتارهاي لحظه‌اي و آني آنها نداشته باشد. گروهي هم قادر به اين كار نيستند و از رفتارشان مي‌توان حدس زد چه احساسي دارند.

در زندگي خانوادگي شايد خانم‌ها در بسياري از موارد دليل برخي از رفتارهاي آقايان را در نيابند. آنها در شرايطي بسيار مهربان هستند و گاهي نيز بنا به مصلحت سخنان خوشحال كننده مي‌زنند. گاهي به قدري عصباني هستند و حرفهايي مي‌زنند كه شايد ما تا به حال فكرش را هم نمي‌كرده‌ايم.

شايد گاهي اوقات دچار سردرگمي‌شويم كه رفتارهاي آنها چه مبنايي دارد اما بهتر است قبل از هر چيز آنها را درك كنيم و براي درك بهتر و عميق‌تر نيز بايد اطلاعات خود را در مورد آنچه احساس بهتري به آنها مي‌دهد افزايش دهيم، البته احساس بهتري نسبت به خودشان.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



احترام ،کلید زندگی عاشقانه
نوشته شده در جمعه 7 تير 1394
بازدید : 934
نویسنده : حسن عباسی
احترام به همسر

فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَیْبِ بِمَا حَفِظَ اللّه

و زنان صالح، زنانى هستند كه متواضع وفرمانبردارند، و در غیاب (همسر خود،) اسرار و حقوق او را، در مقابل حقوقى كه خدا براى آنان قرار داده، حفظ مى ‏كنند.نساء -34


هر زنی در فکر این است که قلب شوهرش را تسخیر کند، او را عشق و شیدای خود بگرداند، از این رو تمامی کوشش خود را برای رسیدن به این هدف مبذول می دارد؛ گاهی اوقات به نتیجه نمی رسد و ناامید می شود! حتی گاهی نتیجه ی عکس می گیرد، یعنی آن که با زحمات ها و گذشت و ایثار های فراوان، نه آن که همسرش به او نزدیک نشده بلکه نسبت به او سردتر شده است. در این حالت ضمن گیج شدن، از او ناامید شده و از همسرش طلاق عاطفی می گیرد! چرا این گونه شده است؟ چرا قلب همسرش را جذب نکرده، بلکه از دست داده است؟

پاسخ این پرسش ها یک کلمه است؛ به همسرش "احترام" نگذاشته است. این پاسخ بیشتر تعجب زن را بر می انگیزد! و می گوید: آقا من خیلی به شوهرم احترام گذاشتم ولی او لیاقت نداشته است! این خانم درست می گوید ولی با عدم توجه به روحیه ی مرد، با انجام بعضی از کارها تمام زحمات خودش را از بین برده است.

سعی شده در این نوشته "احترام گذاشتن به مرد" را در حد امکان تبین شود تا اولاً باور کنید که تنها و بهترین و سریع ترین راه جذب مردان "احترام گذاشتن به مرد" است ثانیاً چگونگی احترام به مرد را بیاموزید. با پیگیری این نوشته ها و عمل به آن ها قلب همسرتان را تسخیر نمایید.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



کدام زن ها زیباترند؟
نوشته شده در جمعه 6 تير 1394
بازدید : 848
نویسنده : حسن عباسی

 


زیبایی یک زن به چشم و ابرو و چیزهایی که تکراری می شود نیست ، برای آنکه زیبا دیده شوید باید.....

 


همسر خوب

 

شاید تعریف هر کسی از خوشبختی با دیگری فرق داشته باشد اما با این وجود همه باور داریم که آرامش توام با شادی عین خوشبختی است. و این خوشبختی حاصل نمی شود مگر در سایه همراهی که درونی آرام و ظاهری شاد داشته باشد. و هیچ کس در زندگی همراه تر از همسر نیست و نباید باشد.

 

همسری که آرام باشد و زندگی را با اضطراب های بیهوده، پر از غم و اندوه نکند... همسری که بتواند احساساتش را مدیریت کند و همیشه اسیر احساسات و هیجانات منفی نباشد.

 

چنین همسری شاید مومن هم نباشد شاید...


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



میراث ارزشمند من
نوشته شده در چهار شنبه 3 تير 1394
بازدید : 932
نویسنده : حسن عباسی

 

 


 

همیشه لبخند خدا را وقتی محجوبانه و با عجله از کوچه ها می گذشت تا پیش از تاریکی هوا به خانه برسد، حس کرده است!

 


 

حجاب

 

 خسته و کلافه از گرمای هوا، وارد خانه شد. چادرش را دم در رها کرد و مقنعه اش را در مسیر اتاق از سرش کشید؛ مانتواش را با حرص درآورد و روی تخت رها کرد.
روز خوبی نداشت، گرما از یک طرف امانش را بریده بود و خستگی و دوندگی بی نتیجه از یک طرف. لبه تخت نشست و دستانش را روی صورت گر گرفته اش گذاشت و چند نفس عمیق کشید؛ هنوز با آرامش فاصله داشت. زیر لب غر زد: خدایا! آخه این انصافه؟ تو این گرما... با چادر... با اینهمه سختی... اون وقت دیگران... اه... اصلاً چرا من باید دختر باشم؟!

 

 دلش پر بود، خیلی پر...
بلند شد تا آبی به دست و صورتش بزند، شاید از حرارتش کم شود.

 

مشت دوم آب را که به صورتش زد ...


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



شما بر سر دو راهی ها چه می کنید؟!
نوشته شده در شنبه 1 تير 1394
بازدید : 865
نویسنده : حسن عباسی

 

همرنگ شدن

 

و إِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِی الأَرْضِ یُضِلُّوكَ عَن سَبِیلِ اللّهِ إِن یَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلاَّ یَخْرُصُونَ (116 /انعام)

 

رسیدن کارت دعوتی از طرف یکی از دوستان ... به یک مهمانی دعوت شده بودم...

 

از شکل و شمایل و تجملات کارتش معلومه چه قدر برای تدارکات و ظواهر میهمانی هزینه کرده اند و می تواند حسابی به آدم خوش بگذرد ...

 

روز موعود فرا رسید و من هم آماده برای حضور در میهمانی ... تا دم در مجلس رسیدم دیدم بله ...


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



اهمیت دعا کردن در ماه رمضان
نوشته شده در شنبه 31 خرداد 1394
بازدید : 912
نویسنده : حسن عباسی
رمضان

یکی از سختترین کارها، برای بسیاری از ما، درخواست چیزی از دیگران است، آنقدر گاهی این درخواست ها سخت می شوند که حتی حاضر نیستیم از پدر و مادرمان هم، ‌چیزی طلب کنیم، چرا که یک حس منفی ناتوانی به ما دست می دهد، که از برآوردن نیاز خود عاجزیم.

 


 

و این حس  واقعا عذاب آور است، چرا که ما خودمان شاهد هستیم که وقتی کسی مرتبا از ما چیزی میخواهد ، به طور مکرر پول قرض می خواهد، یا مدام از وقت و انرژی ما  مطالبه دارد، و هر خواسته دیگری به مرور زمان ارزش و اعتبار آن شخص برای ما زیر سوال می رود، دیگر  احترام سابق را برای او قائل نیستیم  و این یک واکنش ناخودآگاه است.

 

به همین خاطر خداوند متعال ما را از درخواست از دیگران و زیر پا گذاشتن عزّت نفسمان بر حذر داشته است،

 

بحار الأنوار: قالَ النبیُّ صلى الله علیه و آله یَوما لِأصحابِهِ: تُبایِعونی على أن لا تَسألُوا الناسَ شَیئا ، فكانَ بعدَ ذلك تَقَعُ المِخْصَرَةُ مِن یَدِ أحَدِهِم فَیَنزِلُ لَها، و لا یَقولُ لأحَدٍ: ناوِلْنِیها .( بحار الأنوار: 96/158/37)؛

 

بحار الأنوار: روزى رسول خدا صلى الله علیه و آله به اصحاب خود فرمود: با من بیعت كنید بر این كه چیزى از مردم نخواهید. از آن پس، اگر چوبدست كسى از دستش مى افتاد، خودش [از مركب] پیاده مى شد و آن را بر مى داشت و به كسى نمى گفت: آن را به من بده.

 

(البته این ها به معنی این نیست که اگر کسی چیزی از ما خواست دریغ کنیم، این هشدار برای این است که بیاموزیم عزّت نفسمان را به هر قیمتی حفظ کنیم.)

 


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , تحدید نسل , ,



دختران بدحجاب و مادران چادری!
نوشته شده در شنبه 30 خرداد 1394
بازدید : 1048
نویسنده : حسن عباسی
 
یکی از پدیده هایی که در جامعه امروز می‌بینیم این است که فرزندان خانواده ها از لحاظ فکری و فرهنگی با پدران و مادران خود اختلافات فاحشی دارند.
 
 
چادری

 یکی از پدیده هایی که در جامعه امروز می‌بینیم این است که فرزندان خانواده ها از لحاظ فکری و فرهنگی با پدران و مادران خود اختلافات فاحشی دارند. به عنوان مثال امروزه شاهد مادران محجبه ای هستیم که در خیابان‌ها مجبورند در کنار دختران بی حجاب خود راه بروند و از نوع پوشش آن‌ها در انظار عمومی زجری دردآور را بکشند؛ آن‌ها هیچ‌گاه گمان نمی‌کردند که روزی دچار مشکلی شوند، که سال‌ها بعضی از افراد جامعه را به خاطر آن سرزنش می‌کردند.
«دل انسان باید با خدا باشد، ظاهر هیچ کس نشان دهنده باطن او نیست.»، « در دانشگاه اساتید به دختران خوش تیپ و آرایش کرده توجه بیشتری دارند»، «پسران برای انتخاب دختر به ظاهر او بیشتر توجه دارند و دختران مانتویی و بزک کرده شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارند.» و ...

شاید کمتر کسی باشد که در جامعه امروزی امثال جملات بالا را نشنیده باشد.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



چگونه دست در دست امامِ خود به خدا برسیم؟!
نوشته شده در سه شنبه 24 خرداد 1394
بازدید : 897
نویسنده : حسن عباسی

 

امام زمان

 

در مقاله قبل با عنوان “خورشید فروزانی که از پس ابرها بر من حیات می بخشد” تا حدودی به این سوال که امام غایب چه اثر و فایده ای برای ما دارد پاسخ داده شد، و از واسطه فیض بودن امام معصوم که یکی از آثار وجودی امام است صحبت شد. از دیگر آثار وجودی امام هدایت باطنی است، گر چه هدایت باطنی شاخه ای از همان وساطت در فیض است اما به خاطر جایگاه والایی که دارد به طور مستقل به آن می پردازیم.

 

 هدایت اشرف مخلوقات

 

قبل از هر چیز باید گفت، هدایت انسان دو رتبه دارد:

 


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



قدردانی با زبان عشق
نوشته شده در سه شنبه 20 خرداد 1394
بازدید : 871
نویسنده : حسن عباسی

 

 


 

از چه راه هایی احساس عشق به شما دست می دهد و چگونه از دیگران قدردانی می کنید؟ اگر از نخستین زبان عشق تان آگاهی ندارید می توانید آن را کشف کنید.

 


 

زبان عشق

 

صحبت کردن با زبان عشق یکدیگر این احساس را در ما ایجاد می کند که ما را دوست دارند، از ما مواظبت می کنند و ما را درک می کنند و همین احساس سبب به وجود آمدن روابط عاطفی قوی می گردد. بدون درک زبان عشقِ فردی که دوستش داریم نمی توانیم با او ارتباطی قوی و عاطفی برقرار کنیم. ممکن است تلاش های زیادی برای ایجاد ارتباط بکنیم اما در حقیقت راه را درست نرفته ایم. هر کدام از ما یکی از پنج زبان عشق، زبان اصلی ما است. با این زبان است که می توانیم احساساتمان را به خوبی بیان کنیم.

 

از چه راه هایی می توانید زبان عشق نخستینِ خودتان را تشخیص دهید؟

 

اگر از زبان عشق نخستین تان آگاهی ندارید از راه های زیر می توانید زبان های عشق خود را کشف کنید:


:: موضوعات مرتبط: جوانان , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



لازم باشد حاضری به جبهه بیایی؟
نوشته شده در سه شنبه 22 خرداد 1394
بازدید : 607
نویسنده : حسن عباسی

 

 


 

به عنوان یک جوان این دهه اگر بشنوی که به مرزهای کشورت تعدی شده ،چه عکس العملی نشان می دهی؟

 


 

جبهه

 

خبر تکان دهنده ای بود .هر چند اینقدر این روزها از کشته شدن زنان و بچه ها در مناطق مختلف دنیا می شنویم که حساسیت مان مانند قبل نیست اما این خبر دل خیلی ها را به درد آورد. پیدا شدن پیکر 175 تن از شهدای هشت سال دفاع مقدس که با دستان بسته به شهادت رسیده اند و دست وپای شان را با سیم بسته بودند ، چیزی بود که قبل از بیان در اخبار سراسری در شبکه های اجتماعی دست به دست چرخید و بعد از اینهمه سال خاطره ی جوان هایی دوباره زنده شد که نوع جوانی کردن شان این روزها شبیه افسانه است.
اولین بار که این خبر را شنیدم آرزو کردم والدین شان نباشند تا بفهمند فرزندشان چه لحظاتی را گذرانده تا به شهادت برسد .خیلی از آنها سالها فکر می کردند شاید فرزندی که با دستان بسته زنده به گور شده ، اسیر باشد و برگردد و برایش خیابان چراغانی کنند اما واقعیت چیز دیگری بود....خدا به آنها صبر دهد.

 

وقتی در مورد این خبر مطالعه می کردم در جایی خواندم:
درصد شهدا در گروه سنی 16 تا 20 سال، 30 درصد در گروه سنی 21 تا 25 سال ، 8 درصد در گروه سنی 26 تا 30 سال و مابقی شهدا در سایر گروههای سنی قرار دارند. تمام این اعداد و ارقام در یک جمله یعنی شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس از کشور ما دفاع کردند در گوه سنی جوان بودند. اگر حمله ی عراق به ایران حالا و در دهه ی نود اتفاق می افتاد ، من و هم نسلان من چگونه از کشورمان و ارزش هایمان دفاع می کردیم؟ جوانان نسل کلیک و تب لت و کلاس کنکور می توانند اگر لازم شد ، در اوج جوانی و رویاهای دور و دراز لباس خاکی بپوشند و راهی مرزهایی شوند که شاید در انتها به شدید ترین شکل ممکن به شهادت برسند؟

مادری که پوتین تنها فرزند پسرش را برایش جفت می کرد و همسری که در انتظار تولد فرزندی بود و شوهرش را از زیر قرآن رد می کرد هر دو می دانستند شاید این دیدار آخر باشد اما جنگ است و انجام فریضه و گاهی باید گذشت حتی از عزیز ترین ها! چقدر ما هم این روزها می توانیم بگذریم؟

 

هر چند سن کم من در سال های جنگ باعث می شود خاطرات زیادی از آن روزها و حال و هوای جوانی کردن زمانی که دشمن تا مرزهایت آمده ، به یاد نیاورم اما می دانم برادرهایم همان ها که هشت سال ایستادگی کردند تا امروز ایران ، ایران باشد ، می توانستند درس بخوانند و وارد دانشگاه شوند ، یا بعد از اتمام دانشگاه به دنبال یک شغل پر درامد باشند ، ازدواج کنند و بزرگ کردن فرزندانشان را ببینند. اما آن زمان شرایط اینگونه ایجاب می کرد.  مادری که پوتین تنها فرزند پسرش را برایش جفت می کرد و همسری که در انتظار تولد فرزندی بود و شوهرش را از زیر قرآن رد می کرد هر دو می دانستند شاید این دیدار آخر باشد اما جنگ است و انجام فریضه و گاهی باید گذشت حتی از عزیز ترین ها! چقدر ما هم این روزها می توانیم بگذریم؟

 

175غواص

 

چیزی که به بهانه ی بازگشت این 175 غواص ذهن مرا مشغول کرده است ، سوالی است که دوست دارم از تمام جوانان بپرسم. یک دوربین و یک میکروفن بر دارم و به خیابان بروم و جواب های شان را ثبت کنم. دوست دارم به آنها بگویم امروز ، روز ولادت حضرت علی اکبر است و به همین خاطر روز جوان نامگذاری شده ، شما به عنوان یک جوان ایرانی ، اگر لازم باشد روزی روزگاری مقابل دشمن بایستید ، چه می کنید؟ اگر صبح وقتی از خواب بیدار می شوید بفهمید به یکی از مرزهای شما تعدی کرده اند ، چه عکس العملی نشان می دهید؟ دوست دارم از آنها بپرسم چقدر از جوان های سال های جنگ می دانید؟ بروم و از آنها بپرسم شهید وزوایی را می شناسید؟می دانید اگر مقاومت افسانه ای او و گردان حبیب ابن مظاهر نبود ، دشمن با پاتک خود باعث می شد دیگر فتح خرمشهری در کار نباشد؟

 


اما حالا نه دوربینی در کار است و نه میکروفنی تنها یک سوال و جواب های شما که در قسمت نظرات ما را همراهی می کنید. اگر دوباره ایران به حضور شما جوانان نیاز داشته باشد ، شما چه می کنید؟

 

 

 ا داودی


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



جاده ی زندگی
نوشته شده در سه شنبه 26 فروردين 1394
بازدید : 625
نویسنده : حسن عباسی

زندگی مثل یک جاده بلند و طولانی است.

- بخش‌هایی از جاده زندگی پر است از فراز و نشیب.

     یادم باشد… که در پس هر فرازی، فرودی هست و در ادامه هر فرودی یک فراز، خود را آماده نگاه دارم.

- بخش‌هایی از جاده زندگی، خوابند و فریب.

     یادم باشد… جاده‌ها برای رفتن ساخته شده‌اند نه ماندن. جاده‌ها برای گذارند نه قرار.

- بخش‌هایی از جاده زندگی خشن است و ترسناک.

     یادم باشد… ترس به خود راه ندهم و با شهامت پیش بروم چرا که خدای من نگران و نگهبان من است.

- بخش‌هایی از جاده زندگی سرد است و برفی.

     یادم باشد… گرمای دوستان خوب همراه مناسبی است برای سفر زندگی.

- بخش‌هایی از جاده زندگی پر پیچ و خم‌اند.

     یادم باشد… پیچ و خم لازمه راه است بدون آن زندگی یکنواخت است و کسل کننده.

- بخش‌هایی از جاده زندگی حاشیه‌های جالبی دارند.

     یادم باشد… برای لحظاتی ایستادن، لذت بردن و نفس تازه کردن. خوب است اما باید نگاهم را دوباره به جاده بدوزم.

               گاهی جاده‌ها طولانی به نظر می‌رسند، ره توشه یادم نرود،

                                 صبر،

                                            اندکی امید

                                                                و به مقدار کافی ایمان!

- در زندگی جاده‌هایی وجود دارد که به جای مشخصی ختم نمی‌شوند.

     یادم باشد… گرفتار وسوسه نشوم و مقصد اصلی‌ام را فراموش نکنم و اگر اشتباه رفتم راه بازگشت همواره باز است!

- برخی جاده‌ها تاریکند.

     یادم باشد… گاهی به آسمان نگاه کنم. جایی که ستاره‌ها هدایتم می‌کنند و فراموش نکنم مهربانترین، هدایت گرانی را از پیش خود فرستاده است تا انسان‌ها بی‌کس و بی‌نشان نمانند.

     یادم باشد… هر گامی که ما بسوی او بر می‌داریم او پیشاپیش ده گام برداشته است! او مشتاق دیدار ماست.


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



دوران نامزدی و گفتگوها در آن دوران
نوشته شده در دو شنبه 17 فروردين 1394
بازدید : 554
نویسنده : حسن عباسی

 

دوران نامزدی و گفتگوها در آن دوران

بسیاری از خانواده ها و همچنین برخی از مشاوران، زوج های جوان را از برقراری روابط کامل جنسی در دوران عقد، منع می کنند. ترس و نگرانی آنها از مسایلی مثل: احتمال به هم خوردن ازدواج، امکان باردار شدن ناخواسته عروس، کمتر شدن اشتیاق دو طرف و خصوصا پسر برای برگزاری هرچه سریع تر عروسی و... است.اما از طرف دیگر محدود کردن غریزه جنسی و خودداری

 از برقراری رابطه کامل زناشویی می تواند عواقب زیادی نیز داشته باشد. سرپوش گذاشتن بر میل سرکش شهوت آنهم زمانی که دوطرف احساس می کنند این حق قانونی و شرعی آنهاست که از یکدیگر بهره ببرند، می تواند باعث برخی اختلافات و کج خلقی ها در زمان قبل از عروسی شود. از طرفی زمینه ایجاد انحراف را نیز فراهم نماید.

 تصمیم با شماست، اما درست تصمیم بگیرید!

برقراری رابطه جنسی بین شما و نامزدتان در دوران عقد یک تصمیم کاملا شخصی است و به حریم خصوصی شما مربوط می شود. از نظر شرعی و قانونی روابط جنسی بین پسر و دختری که صیغه عقد بین آنها جاری شده است هیچ اشکالی ندارد. روابط زناشویی بین زن و شوهر بسیار مورد تاکید و سفارش اسلام قرار گرفته است و در بسیاری روایات از آن بعنوان شکلی از عبادت یاد شده است. بنابراین تنها کسی که می تواند در خصوص رابطه جنسی شما و نامزدتان در دوران عقد، تصمیم گیری کند خود شما هستید. اما گرفتن این تصمیم کار ساده ای نیست و نباید از کنار آن به سادگی عبور کنید.

در اینجا 5 نکته که به شما کمک می کند تا تصمیم درست را بگیرید، ذکر می کنیم :
1 -


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



نوشته شده در پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 673
نویسنده : حسن عباسی

آیت الله جوادی آملی:

حجاب زن و دختر مربوط به خود او نیست که بگوید من از حق خود گذشتم و نمیخواهم چادر سر کنم،

مربوط به مرد نیست که بگوید من راضیم که همسر و دخترم چادر سر نکند،

بلکه حجاب زن حقی الهی است و حرمت و حیثیت زن به عنوان حق الله مطرح است

و زن به عنوان امین حق الله از نظر قرآن مطرح است

و حجاب زن امری ست اجتماعی، نه فردی

و حق خدا باید ادا شود تا هم فرد از خطرات موجود در جامعه حفظ شود


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , ,



نماز گشایش مشکل ازدواج
نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1393
بازدید : 787
نویسنده : حسن عباسی

پیامبر اكرم (صل الله علیه و آله) :
با  زن به خاطر ۴ چیز ازدواج می شود :
مال و ثروتش ، زیبایی اش ، دینداری اش و اصل و نسب خانواده اش...
و تو با زنان مُتــــــَدَیِن ازدواج كن..
(كنز العمال . ح44602)

 

هرکس این عمل را انجام دهد هر آنچه از خدا خواسته به او داده خواهد شد.
از حضرت علی (ع) روایت شده است که حضرت نمازی را برای کسانی که قصد ازدواج دارند و میخواهند همسر خوبی اختیار کنند بیان فرمودند :
دو رکعت نماز که در هر رکعت بعد از سوره حمد سوره مبارکه یاسین خوانده شود و بعد از نماز 100 مرتبه بگوید ((الحمدلله)) و سپس بگوید:
اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَةً صَالِحَةً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَاحَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا اَسئله و لا اَجدُ اِلّا مامنَنتَ وَاَعطَیت
سپس حضرت فرمود: هرکس این عمل را انجام دهد هر آنچه از خدا خواسته به او داده خواهد شد.
 این نماز از مجربات است و  مرحوم محدث نوری (ره)  می فرمایند: این نماز را به چند نفر سفارش کردم بعد از انجام آن از ازدواج خویش راضی بودند.(askdin.com)

 

خانمهافقط نمازروبخونند،نیازی به خوندن دعای بعدازنمازنیست

http://chadorkhaki2.blogfa.com


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



بانو...
نوشته شده در پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 575
نویسنده : حسن عباسی

بانـــــــــــو!..
جامـــــه ي تــــوســـت امــــا...

جــــامعـــــــه ي مـــــا را مــــــي ســــازد...
جامـــــه ات را جمـــــع کــــن،جامعــــــه در خطــــــر است!

چـــــــــــــــــادر تو تلافی غروبی است...
که در آن روز به زور چــــــــــــــادر ازسر زنـــــــــــان حرم پیامبــــــــــر می کشیدند...
چــــــــادر تو میراث خون دلهای خیمه نشینــــــان ظهــــر عاشوراست ..
و چادر سرکردنت به همین سادگی انتقام کربــلا ست.....
چــــــــــــــــــادر سه نقطـــــــــه دارد....
همان سه نقطه ای که فرق است بین پوشیدگی و پوسیدگی!

chadorkhaki2.blogfa.com


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , ,



درونگرایی و برونگرا چه تاثیری بر ازدواج دارد؟
نوشته شده در یک شنبه 5 فروردين 1394
بازدید : 530
نویسنده : حسن عباسی

یکی از معیارهایی که هنگام انتخاب همسر حتماً باید به آن توجه شود، خصوصیات شخصیتی افراد است. از آنجایی که ویژگی های شخصیتی اغلب جنبه ارثی داشته و تغییر دادن آنها به راحتی میسر نیست، مد نظر قرار دادن آنها در زمان انتخاب همسر امری ضروری به نظر می رسد. بر طبق نظریات روان شناسی شخصیت، افراد از نظر ویژگی ‌های شخصیتی در تعامل با محیط به دو دسته درون‌گرا و برون‌گرا تقسیم می ‌شوند.

 


 

درونگرایی و برونگرا چه تاثیری بر ازدواج دارد؟

 

- افراد درون‌گرا: افرادی که همیشه غرق تفکرند و به محیط بیرون توجه نمی ‌کنند. آن ‌ها مانند حوضی هستند به عمق یک اقیانوس. یعنی ارتباط پیرامونی ‌شان زیاد نیست ولی ارتباط درونی ‌شان عمیق است. در واقع این افراد تمایل بسیار كمی به حضور در جمع دارند و بیشتر دقت خود را به مطالعه و فعالیتهای ذهنی و انفرادی می گذرانند.

- افراد برون‌گرا: افرادی هستند که بیشتر به دنیای اطرافشان توجه می‌کنند. ارتباطات پیرامونی این افراد زیاد است. یعنی اهل معاشرت، تفریح و شلوغی‌ اند. آن ‌ها مانند یک اقیانوس ‌اند به عمق یك حوض. به عبارت دیگر ارتباطات ‌شان زیاد است (دوست زیاد دارند)، ولی عمیق نیست. معمولاً افراد این گروه نسبت به افراد درونگرا دارای اعتماد به نفس بیشتری می باشند.

افزون بر اینها میان افراد درونگرا و برونگرا در موارد بسیاری تفاوت وجود دارد كه در جدول ذیل به آنها اشاره می گردد:

 

برونگراها

درونگراها

حل مسئله

تمایل به با صدای بلند فکر کردن

خطور کردن بهترین راه حل ها به ذهن در هنگام

حرف زدن نادیده گرفتن نظرات دیگران

علاقه به شرکت در بحث های گروهی

 به منظور حل مشکل

تمایل به پردازش درونی اطلاعات

خطور کردن بهترین راه حل ها به هنگام سکوت و تنهایی

نیاز به افزایش دانش و اگاهی قبل از بحث درباره مشکل مورد نظر

ارتباطات

ترجیح ارتباط رو در رو در صورت امکان

تمایل به دیدن واکنش ها و رفتارهای غیر کلامی

نیاز به بازخورد فوری

عدم علاقه به نوشتن خاطرات روزانه یا ایمیل های طولانی

ترجیح دادن ایمیل و پیام های صوتی

اجتناب از تعاملات غیر ضروری

عدم علاقه به هدر دادن وقت با بحث و گفتگو.

تمایل به فکر کردن قبل از عمل

عدم علاقه به جلسات و ملاقات های طولانی مدت

تصمیم گیری

دریافت اطلاعات از دیگران قبل از تصمیم گیری

تمایل به سریع عمل کردن در مواقع بحرانی

تصمیم گیری مستقل و بدون دخالت دیگران برایشان خوشایندتر است.

نیاز داشتن به زمان قبل از شروع فعالیت

تعاملات بین فردی

جستجو برای یافتن فرصت هایی جهت گفتگو و

فعالیت های اجتماعی

انرژی گرفتن از تعامل با دیگران و احساس تخلیه انرژی به واسطه تحمل تنهایی به مدت طولانی

داشتن دوستان و آشنایان زیاد

جستجو برای یافتن فرصت هایی جهت تنهایی و سکوت احساس تخلیه انرژی به واسطه تعاملات زیاد اجتماعی و نیاز به تنهایی

برای نیرو گرفتن دوباره

بودجه بندی دقیق "زمان مخصوص به دیگران"

توجه و تمرکز

تمرکز زیاد روی افراد و اشیا دور و بر

ناتوانی در تمرکز به هنگام سکوت

خسته شدن از اجبار به نشستن و توجه طولانی مدت به یک شی یا موضوع

اهمیت ندادن به عوامل مزاحم

تمرکز زیاد روی افکار و نظرات درونی

اغلب مشغول گفتگوی درونی بودن

لذت بردن از تمرکز در سکوت بر یک موضوع

ناراحت شدن از عوامل مزاحم

نقاط قوت طبیعی

انرژی دادن به افراد و گروه ها

توانایی سریع عکس العمل نشان دادن

به وجود آوردن احساس شورو هیجان

آشنا کردن افراد به یکدیگر

آرام کردن افراد و گروه ها

ارزیابی موقعیت قبل از عمل کردن

گوش دادن به نظرات دیگران

مستقل عمل کردن

نقاط ضعف طبیعی

ندادن فضا به دیگران برای صحبت کردن

توجه نکردن به اطلاعات دیگران

ننوشتن درباره مشکلات

واکنش نشان دادن قبل از فکر کردن

ناتوانی از در میان گذاشتن افکارشان با دیگران

مشورت نگرفتن از دیگران تاکید بیش از حد

 بر نوشتن فکر کردن خیلی زیاد

 قبل از اقدام به عمل

چگونه باعث آزار دیگران می شوند

با صحبت کردن و جلب توجه زیاد و اجازه ندادن به دیگران برای مطرح کردن خود در جمع

ناتوانی در ابراز عقاید

شرکت نکردن در بحث ها یا واکنش نشان ندادن نسبت به حرف های دیگران

سوء تعبیر دیگران در مورد آنها

شاید دیگران آنها را افرادی خودخواه که برای دیگران ارزشی قائل نیستند تصور کنند.

ممکن است دیگران به اشتباه آنها را افرادی کناره گیر، خجالتی و غیر صمیمی تلقی کنند.

پس از مطالعه مطلب قطعا این سوال پیش می آید كه ازدواج افراد گروه درونگرا با گروه برونگرا جایز است یا نه؟

واقعیت این است که بهترین شکل ازدواج، پیوند دو فرد مشابه همدیگر است. اما اگر افراد این دو گروه دچار افراط در خصوصیت شخصیتی شان شوند یعنی مثلاً ویژگی های درون گرایی در یكی و خصوصیت های برونگرای در دیگری در حد بسیار بالایی وجود داشته باشد نمی توانند با فردی از گروه مقابل زندگی راحت و موفقیت آمیزی داشته باشند.

 افراد برون‌گرا افرادی هستند که بیشتر به دنیای اطرافشان توجه می‌کنند. ارتباطات پیرامونی این افراد زیاد است. یعنی اهل معاشرت، تفریح و شلوغی‌ اند. آن ‌ها مانند یک اقیانوس ‌اند به عمق یك حوض

 گاهی اتفاق می افتد كه دو نفر كه یكی مثلاً درونگرای افراطی با یك برونگرای معمولی و منطقی ازدواج می كنند. در این حالت شاید زندگی به شكست صد در صد و در نتیجه طلاق نیاجامد ولی یقینا عرصه بر فرد برونگرا به شدت تنگ خواهد بود و وی باید از بسیاری از حقوق طبیعی و مسلم خود در زندگی بگذرد كه معمولا پس از چند سال از حوصله و توان افراد خارج می گردد و زندگی مشترك را به سمت تنش و اختلاف سوق می دهد.


:: موضوعات مرتبط: تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



فرق ازدواجهای موقت با روابط نامشروع!
نوشته شده در جمعه 13 شهريور 1393
بازدید : 783
نویسنده : حسن عباسی
موقت

 


عده ای نظراتی مبنی بر این داشتند که ازدواج موقت با روابط نامشروع تفاوتی ندارد! در این مقاله پاسخ این عزیزان را می‌دهیم.  

 


ازدواج، در عرف و شرع، پیمان زناشویى است و بر اساس آن، براى مرد و زن نسبت به یكدیگر، تعهّداتى اخلاقى و حقوقى پدید مى‏آید كه سرپیچى (از بسیارى) از آن‏ها، عقوبت و كیفر را در پى خواهد داشت. (1)

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



تفاوت‌های لیلی و مجنون حتما بخوانید:
نوشته شده در سه شنبه 9 شهريور 1393
بازدید : 775
نویسنده : حسن عباسی

 

    بر آنیم تا ، جهت کاهش اختلافات زناشویی ، شما را با تفاوت های موجود درمیان دوجنس آشنا نمائیم...

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , حجاب و عفاف , ,



قدم به قدم تا جلب رضایت والدین در ازدواج
نوشته شده در سه شنبه 21 اسفند 1393
بازدید : 569
نویسنده : حسن عباسی

مخالفت والدین در ازدواج اتفاقی است که برای خیلی ها می افتد. در این مواقع باید چه کار کرد؟ پا پس کشید و تسلیم خواسته خانواده شد یا همچنان بر خواسته خود اصرار ورزید؟

قدم به قدم تا جلب رضایت والدین در ازدواج

 

مخالفت والدین در ازدواج                         

 هیچ مخالفتی به معنی رد گزینه شما نیست و هیچ موافقتی هم به معنی تایید کامل آن نیست. پس اگر والدینتان با انتخاب شما مخالفت کردند، فکر نکنید فرد مورد نظرتان از هر حیث مردود است. یک بار دیگر به معیارهایتان نگاه کنید و فرد منتخبتان را با آنها بسنجید و بعد، از او در مقابل خانواده تان دفاع کنید. در واقع از انتخاب خودتان دفاع کنید.               

 قدم اول                       

 اولین قدم در دفاع ما از فرد مورد نظر، این است که انتخاب ما قابلیت دفاع عقلانی داشته باشد. و این دفاع حمل بر درستی ملاک ها و بارم بندی ملاک ها و اولویت بندی آن هاست.                   

 اگر از نظر عقلانی ما توانسته باشیم بدون هندی بازی و عاشق شدن قبل از تطبیق ملاک ها فرد مورد نظر را انتخاب کنیم و هم شانی مذهبی، اقتصادی، فرهنگی، سنتی، تحصیلات، قیافه و ... رعایت شده باشد می توان گفت فرد مورد نظر گزینه مناسبی برای ازدواج می باشد.                   

در چنین صورتی می توان از انتخاب خود دفاع کرد.                    

اما معمولا مخالفت والدین با فرد انتخابی فرزند به دلیل عدم تطابق ملاک ها و هم شانی فرد با فرزند یا خانواده است. و معمولا زمانی که فرزند قبل از تعیین ملاک ها عاشق شده باشد چنین مشکلی خواهند داشت. البته درصد بسیار کمی از والدین هم از روی تعصب و بدون دلیل با انتخاب فرزند خود مخالفت می کنند اما مطمئنا در درصد بسیار پایینی قرار دارند.                  

قدم دوم                          

شما نیم نگاهی به ملاک های خودتان بیندازید.                                

 آیا فرد مورد نظر را بر اساس ملاک های خود انتخاب کرده اید؟                       

آیا اول انتخاب کرده و بعد عاشق شده اید یا اول عاشق شده اید و بعد ملاک ها را بر اساس فرد مورد نظر تعدیل کرده اید؟                           

 آیا صفت خاصی در محبوب نیست که به خاطر همان ویژگی خاص، شما حاضر شده اید با او ازدواج کنید و سایر داشته ها و نداشته ها را غافل نشده اید؟                        

 اگر مطمئن شدید انتخاب شما کاملا معقول و منطقی و بر اساس ملاک بوده طبعا مخالفت والدین، غیر منطقی خواهد بود.                 

قدم سوم                    

شما باید در جو صمیمی و فرصت مناسب با والدین خود صحبت کنید. ملاک هایتان را برای او بازگو کنید. چرا و بر چه اساسی او را انتخاب کرده اید و محاسن او و ایده آل های شخصی تان که ممکن است با والدینتان داشته باشد با او صحبت کنید. البته اگر شخص امینی که هم والدینتان او را قبول کنند و هم با شما صمیمی باشد، قبلا با شما هماهنگ شده و در جلسه حاضر باشد تاثیر مثبتی در جلسه شما خواهد داشت. البته ممکن است پدر یا مادر شما هم دلایلی داشته باشند که از نظر شما بدون دلیل باشد اما از نظر ناظر بی طرف و امین شما حرف درستی باشد و شما باید ملاک های خود را تعدیل کنید.                               

بیشتر بدانید                     

 مطمئنا هیچ پدر و مادری مانع خوشبختی فرزندش نمی شود. حتی اگر با ازدواج او صد در صد مخالف باشد. والدین زیادی دیده ایم که با وجود مخالفت صد در صد با فرزندی که تا آخرین فرصت فکر می کرد انتخاب درستی داشته و حتی پدر او را تهدید به عدم حمایت و محرومیت از ارث کرده بوده اما بعداز ازدواج باز هم نظر حمایت خود را از فرزندش دریغ نکرده است.                            

همه ما چه قبل و چه بعد از ازدواج به نظر لطف والدینمان نیازداریم. حتی اگر والدین هیچ کمکی هم به شما نکنند سعی کنید خودو خانمتان رضایت آنان را به دست آورید. هم رضایت والدین شما و هم دختر خانم. اصلا به این گزینه فکر نکنید که بخواهید رابطه خود را با والدین تان قطع کنید. این مساله هم اکثرا اوقات امکان وقوعی ندارد و ماه های بعدی ازدواج و سردی عطش تصمیم عجولانه باز هم محبت والدین در وجود انسان روشن می شود. و هم این که والدین انسان به مانند ریشه او هستند و قطع رابطه با والدین انسان را تبدیل به موجودی بی ریشه می کند که مشکلات فراوانی فراروی خود و خانواده خود خواهد داشت. ضمن این که خداوند در قرآن شدیدا از قطع رابطه با والدین نهی می کند.                           

شما به جای این که از برخورد والدینتان با عروس خانم نگران باشید. بعد از اطمینان از انتخابتان بر اساس ملاک ها و اولویت های ذکر شده، از همسر آینده تان بخواهید با هم دنبال راه هایی باشید که نظر لطف والدین دو طرف همیشه بر زندگی مشترک شما سایه بیندازد.                         

 منبع:شهر سوال


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



عشق عشق عشق
نوشته شده در سه شنبه 29 مرداد 1393
بازدید : 825
نویسنده : حسن عباسی



بازدید : 601
نویسنده : حسن عباسی

چشم به راهی یک قاب شکسته است. از آن قاب ها که دوست داری از دیوار جدایش کنی و به جای آن چارچوب پنجره ای بگذاری رو به آسمانی پر از تکه های سپید ابر. اما ابر ها که گذشتند و باریدند و تمام شدند باز تو می مانی و نگاه های آب گرفته. چشم به راهی، یک ریل بی انتهای کهنه است. از آن ریل ها که واحد انتظارش قطار بر ایستگاه است. که در هر کدامش باید ساعت ها بنشینی تا مگر چمدانی آشنا پای یکی از پله های فرسوده پیاده شود. اما سوت رفتن که زده می شود و مسافرت نمی آید باز تو می مانی و نگاه های موازی. چشم به راهی، یک سر درد بی امان است. از آن سر درد ها که فقط قرص رسیدن آرامش می کند. اما وقت ماندن که سر رسید و بی وقتی رفتن که آمد، باز تو می مانی و نگاه های بی درمان. چشم به راهی یک ترس پنهان است از آن ترس ها که نفس می بُرَد و جان می بَرَد. پیرت می کند، پیر. حتی اگر یک نفس باشد.


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , تحدید نسل , ,



تعداد صفحات : 5
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد